پاسخ عراق به ادعای BBC دربارۀ کشته شدن 50% نیروهای ویژۀ عراق

پاسخ عراق به ادعای BBC دربارۀ کشته شدن 50% نیروهای ویژۀ عراق
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 00:28

"بی بی سی" دوم ژانویه 2017 مقاله ای با عنوان 5 مساله کلیدی خاورمیانه در سال 2016 منتشر و در آن ادعاهایی بی اساسی درباره تلفات سنگین نیروهای عراقی در مقابله با تروریسم مطرح کرد.

العالم عراق
این مقاله که مشتمل بر اخبار بی پایه و اساس است، ادعا می شود مبتنی بر گزارش هایی است که از خسارت سنگین نیروهای عراقی و رویارویی آنها با مشکلات فراوان در زمینه مبارزه با تروریسم سخن به میان می‌آورند.
خبرنگار العالم در عراق اعلام کرد که فرماندهی عملیات مشترک عراق همه آنچه در این مقاله در باره تلفات 50 درصدی نیروهای نخبه دستگاه مبارزه با تروریسم عراق و مشکلات این نیروها مطرح شده، بی پایه و اساس است.
فرماندهی عملیات مشترک عراق با بیان این که ارقامی که در این مقاله ذکر شده است از واقعیت دور بوده و غیر منطقی است، تاکید کرد که به طور طبیعی هر جنگ و درگیریی خسارت هایی هم به دنبال دارد و این درحالی است که خسارت جنگ موصل در مقایسه با نبردهای انبار و صلاح الدین بسیار کمتر بوده است.
فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه برخی رسانه هایی را که به نشر اخبار بی اساس و ساختگی عادت کرده اند، به دست برداشتن از نشر اکاذیب در زمینه مبارزه با تروریسم فراخواند.
213

پربیننده ترین خبرها