سازمان ملل گروه های درگیر لیبی را به خویشتنداری فراخواند

سازمان ملل گروه های درگیر لیبی را به خویشتنداری فراخواند
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 12:10

سازمان ملل برای آرام کردن لیبی گروه های مسلح رقیب را به آرامش فراخواند .

العالم - آفریقا

مارتین کوبلر فرستادۀ سازمان ملل متحد به لیبی از همۀ گروه های مسلحِ متخاصم خواست که به درگیری های مسلحانۀ خود پایان دهند.

هم اکنون دو دولت در لیبی حکومت می کند یکی در طرابلس – پایتخت – و دیگری در شهر طبرق در شمال شرق این کشور که هر یک از این دو دولت نیروهای مسلح خاص خود را دارد.

سازمان ملل دولت طرابلس را به رسمیت می شناسد. دولت طرابلس دولت وحدت ملی نامیده می شود ولی فایز السراج نخست وزیرش رأی اعتماد پارلمان طبرق را به دست نیاورده است. 

رسانه های لیبی اعلام کردند: گروه های مسلح شهر مصراته – شرق طرابلس – که از دولت وحدت ملی حمایت می کنند، با گروه های مسلح شمال شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر که از دولت طبرق حمایت می کنند، درگیر هستند که علت این درگیری سرنگونی یک هواپیمای نظامی متعلق به افراد مسلح مصراته در روز دوشنبه این هفته بود. 

هنگامی به سوی هواپیمای نظامی تیراندازی شد که این هواپیما در باند پایگاه هوائی منطقه الجفره در مرکز لیبی به زمین نشسته بود و در این تیراندازی یک غیرنظامی کشته شد و تعداد زیادی نظامی زخمی شدند. رسانه های لیبی می گویند که نیروهای حفتر عامل تیراندازی بودند.

گروه های مسلح مصراته پس از حادثه تیراندازی نیروها و تجهیزات بیشتری را به منطقه الجفره برای تأمین امنیت آن ارسال کردند.

کوبلر در بیانیه ای اعلام کرد : درگیری های لیبی به مرحله نگران کننده ای رسیده است که گروه های متخاصم برای جلوگیری از تشدید درگیری ها باید راه حل مذاکره را برای حل مشکلات و اختلافات خود درپیش بگیرند.

گروه های مسلح مصراته نقش مهمی در بازپس گیری شهر سرت – شرق طرابلس – از داعش در اوایل دسامبر 2016 ایفاء کردند. 

پایگاه های هوائی لیبی

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها