سرکرده یک گروه مرتبط با داعش در فیلیپین کشته شد

سرکرده یک گروه مرتبط با داعش در فیلیپین کشته شد
پنج‌شنبه 16 دی 1395 - 19:14

فرمانده پلیس فیلیپین اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور سرکرده یک گروه مسلح را که از گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش حمایت می کرد در درگیری های روز پنجشنبه کشتند.

العالم - آسیا

 فرمانده پلیس فیلیپین در عین حال درباره واکنش انتقامجویانه این گروه مسلح هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مانیل، "رونالد دلا روسا" در کنفرانسی مطبوعاتی برای اعلام کشته شدن "محمد جعفر مجید" سرکرده این گروه مسلح گفت: معتقدم ما توانستیم ستون فقرات گروه انصار الخلافه در فیلیپین را بشکنیم.

وی افزود سه نفر از اعضای این گروه تندرو در عملیات بعد از نیمه شب پلیس فیلیپین دریک منطقه تفریحی در منطقه سارانجانی در جنوب فیلیپین بازداشت شدند.

دلا روسا افزود، محمد جعفر مجید در این منطقه به عنوان سرکرده داعش شناخته می شود. وی به علت دست داشتن در جنایت های مختلف از جمله به آتش کشیدن عمدی دارایی ها و قتل و انفجار بمب، مهم ترین فرد تحت تعقیب در این منطقه بود.

پلیس در این عملیات دو قبضه تفنگ و یک نارنجک و تعدای خشاب تفنگ کلاشنیکف را توقیف کرد.

گروه انصار الخلافه با گروه داعش بیعت کرده است. مقام های فیلیپینی وی را مسئول ناآرامی های چند سال اخیر در جنوب فیلیپین معرفی می کنند.

فرمانده پلیس فیلیپین گفت کشته شدن مجید و بازداشت همراهانش موجب تضعیف این گروه می شود ولی ممکن است به سرعت فرمانده جدیدی برای این گروه معرفی و حملات از سر گرفته شود.

وی افزود، پیش بینی می کنیم حملاتی انتقامجویانه از طرف گروه هایی که تحت تاثیر تفکر داعش قرار دارند صورت گیرد به همین علت باید کاملا هوشیار باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها