اختصاص 1.2 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

اختصاص 1.2 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
شنبه 18 دی 1395 - 15:25

معاون وزیر نیرو، اعلام کرد: با کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه سالانه حدود ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب روانه دریاچه خواهد شد.

العالم- ایران

به گزارش  وزارت نیرو، رحیم میدانی در تشریح سهم استان کردستان برای احیای دریاچه ارومیه از حوضه آبریز این دریاچه و سفیدرود، گفت: هم‌اکنون دولت طرح احیای این دریاچه را دنبال می‌کند و اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و افزایش برداشت آب موجب اخلال در روند احیا می‌شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو، تصریح کرد: وزارت نیرو هم اکنون نسخه‌های مختلفی را تدوین کرده تا با اجرای آن استان‌ها بتوانند درکنار یکدیگر به احیای دریاچه کمک و همچنین طرح‌های توسعه ای خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه‌های جایگزین ابتدای سال ۹۶ تکمیل و ابلاغ می‌شود، افزود: کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مهم‌ترین برنامه‌های ستاد احیا بوده تا با این اقدام سالانه حدود ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب روانه دریاچه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در استان‌های حوضه دریاچه از دیگر طرح‌های ستاد احیا است، اظهار داشت: این اقدام نیازمند کارهای فرهنگی و اجتماعی، اصلاح روش‌های آبیاری و مدیریت آب و خاک در مزارع و باغات است.

به گفته میدانی، سهم عادلانه‌ای از منابع آب کردستان باید برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یابد و همه مناطق درگیر باید در این امر سهیم باشند.

منبع: مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها