راه حل بحران سوریه از نظر رئیس جمهوری لبنان

راه حل بحران سوریه از نظر رئیس جمهوری لبنان
يکشنبه 19 دی 1395 - 01:02

ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید برضرورت حل سیاسی بحران سوریه، گفت:امیدواریم تلاش های صورت گرفته برای حل بحران سوریه به ایجاد راه حلی برای پایان رنج های آوارگان سوری کمک کند.

العالم - لبنان

خبرگزاری ملی لبنان گزارش کرد ژنرال عون در این دیدار که روز شنبه در (بعبدا) کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، افزود: تعداد آوارگان سوری در لبنان حدود نصف جمعیت آن شده واین وضعیت پیامدهای منفی برای اوضاع اقتصادی و امنیتی لبنان داشته است.
اعضای هیات پارلمانی ایران به ریاست « علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با ژنرال عون دیدار و گفت وگو کردند.
محمد آشوری تازیانی، احمد امیر آبادی فراهانی، کمال دهقانی فیروزآبادی، ابوالفضل حسن بیکی و روح اللّه حضرت پور، علاءالدین بروجردی را در سفر به لبنان همراهی می کنند.
رئیس جمهوری لبنان با تاکید بر « اهمیت همکاری ها برای مقابله با تروریسم »، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و امنیتی لبنان با عملیات پیش دستانه در رویاروئی با تروریست ها به موفقیت هایی دست یافته اند.
ژنرال عون از بروجردی خواست تا سلام او را به « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران برساند و تصریح کرد : بعد از انتخابات ریاست جمهوری، اوضاع لبنان به حالت عادی برگشته و تفاهم بین لبنانی ها باعث شکوفایی و اطمینان بخشی هرچه بیشتر در لبنان می شود به ویژه اینکه زبان گفت وگو می تواند به نزدیکی دیدگاه ها منجر شود.
براساس این گزارش، بروجردی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های آقایان حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور لبنان، بر تمایل آنان برای گسترش روابط دوجانبه در همه عرصه ها از جمله اقتصادی به ویژه بعداز توافق همه گروه های سیاسی لبنان و انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری تاکید کرد.
وی همچنین مواضع ایران درباره تحولات منطقه ای به ویژه در سوریه و تلاش های انجام گرفته برای ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه بر پایه گفت وگوی بین طرف های مختلف سوری را تشریح کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده برای حل بحران سوریه در آستانه بتواند به راه حل سیاسی مطلوب دست یابد.
اعضای هیات پارلمانی ایران که عصر پنجشنبه از طریق مرز زمینی سوریه و لبنان وارد لبنان شدند، پنجشنبه شب با فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) درپارلمان لبنان به ریاست « محمد رعد » ملاقات و گفت وگو کردند.
این هیات همچنین با « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیدار و با وی در باره تحولات سیاسی در منطقه گفت وگو کردند.
هیات پارلمانی ایران در سوریه با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و برخی دیگراز مقامات ارشد سوری دیدار و گفت وگو کردند.
بروجردی و هیات همراه قرار است با « سعد حریری» نخست وزیر لبنان هم دیدار و گفت وگو کنند.

پربیننده ترین خبرها