افزایش آلاینده های جوی در کلانشهرها تا فردا

افزایش آلاینده های جوی در کلانشهرها تا فردا
يکشنبه 19 دی 1395 - 13:23

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط پایداری نسبی هوا تا فردا (دوشنبه ) برای شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه تبریز، تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش آلاینده ‌های جوی پیش ‌بینی ‌می ‌شود.

 العالم- تهران

 سعید متصدی در کانال تلگرامی خود نوشت:به علت افرایش آلاینده های جوی از مردم درخواست می شود برای کاهش آلاینده ها و حفظ سلامت یکدیگر از ترددهای غیر ضرور در شهر خودداری کنند.
وی همچنین از شهروندان درخواست کرد با کاهش میزان حرارت درون منزل، خاموش کردن شومینه ها، استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی و در صورت وجود ظرفیت در خودروی شخصی سوار کردن افراد هم مقصد به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.
وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز ( دی ماه) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
میزان منواکسید کربن سالم (53)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (82)، ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥ میکرون ناسالم برای گروه های حساس (140) قرار دارد.
به علت ساکن شدن هوا و افزایش آلایندگی کمسته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تشکیل جلسه داد و براساس مصوبات این کمیته، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس مقطع ابتدایی استان تهران به جز شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پردیس، امروز (یکشنبه) تعطیل شد.
با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده های جوی شهر تهران، محدوده طرح ترافیک پایتخت در روزهای یکشنبه و دوشنبه (19 و 20 دی) به زوج و فرد گسترش یافت و محدودیت های طرح ترافیک تهران در این دو روز نیز تا ساعت 19 تعیین و فروش مجوز روزانه طرح ترافیک پایتخت نیز در دو روز ممنوع شد.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها