اسد برای مذاکره با 91 گروه مخالف آماده است

اسد برای مذاکره با 91 گروه مخالف آماده است
يکشنبه 19 دی 1395 - 17:38

یک نمایندۀ فرانسوی که یکشنبه با رئیس جمهور سوریه دیدار کرده، به فرانس پرس گفت: بشار اسد از آمادگی خود برای گفتگو با حدود یکصد گروه مخالف خبر داده است.

العالم – سوریه

یکی از سه نمایندۀ فرانسوی که یکشنبه با رئیس جمهور سوریه دیدار کردند به فرانس پرس گفت بشار اسد ضمن ابراز خوش بینی دربارۀ مذاکرات پیشروی دولت فرانسه و مخالفان در آستانه، از آمادگی خود برای گفتگو با حدود یکصد گروه مخالف خبر داده است.

تییری ماریانی، نمایندۀ فرانسوی، به فرانس پرس گفت اسد در دیداری که بیش از یک ساعت به طول انجامید با بیان اینکه «حساب زیادی روی مذاکرات آستانه باز کرده است»، تأکید کرد که آماده است با 91 گروه مخالف دولت سوریه گفتگو کند. البته اسد داعش و جبهۀ فتح الشام (النصرۀ سابق) را از مذاکره و گفتگو مستثنی کرد.

ماریانی افزود که اسد گفته است: «من خوش بینم و آمادگی دارم در صورتی که سلاح خود را زمین بگذارند، با آنان سازش کنم».

اسد در بخش دیگری از سخنان خود ترکیه را به دلیل سیاست های اردوغان، «حکومتی شکننده» دانست. او، همچنین، گفت زندانیان سیاسی در حکومت اردوغان از مجموع زندانیان سیاسی همۀ کشورهای عربی بیشتر است.

رئیس جمهور سوریه فرانسه را نیز به پیش گرفتن سیاستی اشتباه در قبال سوریه متهم کرد که سبب شده است این کشور دیگر مانند قبل امن نباشد. با وجود این، او تأکید کرد که سوریه و فرانسه با «دشمنی مشترک» رو به رو هستند.

گروه سه نفرۀ نمایندگان فرانسوی، پیش از سفر به دمشق، برای «همدردی با مسیحیان خاورمیانه» و هم زمان با سال نوی مسیحی، بر اساس تقویم شرقی، از حلب دیدار کرده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها