وضعیت مصرف ماریجوانا در جهان و کشورهای عربی +نقشه

وضعیت مصرف ماریجوانا در جهان و کشورهای عربی +نقشه
يکشنبه 19 دی 1395 - 19:22

در حالی که قوانین کشورهای مختلف دربارۀ استفاده از ماری جوانا در حال تغییر است، شمار زیادی از کشورها استفاده از این ماده را برای اغراض درمانی یا تفریح مجاز کرده اند.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه هافینگتون پست، امروز بسیاری از کشورهای جهان، با استناد به فواید "احتمالی" ماریجوانا که در برخی پژوهش ها به آن اشاره شده، ممنوعیت استفاده از این ماده مخدر را لغو کرده اند!
نقشه زیر میزان استفاده از این ماده در کشورهای مختلف را نشان می دهد:

آفریقا، آسیا و خاورمیانه
استفاده از ماریجوانا در کشورهای آفریقایی نیجریه و زامبیا میانگین بالایی را ثبت کرده است. البته اطلاعات مربوط به این موضوع در بسیاری از کشورهای آفریقایی در دست نمی باشد.
در میان کشورهای عربی نیز مغرب، مصر و امارات میزان بالایی را در مصرف ماریجوانا به خود اختصاص داده اند.
اگر چه اطلاعات بسیاری از کشورهای آسیایی در این زمینه در دسترس نیست، اما در استرالیا و روسیه استفاده از ماریجوانا شیوع بالایی دارد.

اروپا
در اروپا، فرانسه با 11 درصد، اسپانیا با 9.2 درصد و ایتالیا با 9 درصد یکی از بالاترین میانگین های مصرف ماریجوانا را دارند. اما ایسلند با 18 درصد در صدر کشورهای اروپایی قرار دارد.
میزان مصرف ماریجوانا در بریتانیا 6.2 درصد است که با هلند و چک برابر است.
میزان مصرف این ماده در شرق اروپا کمتر است، به گونه ای که رومانی، بلاروس و مجارستان کمترین میزان را دارند.

آمریکای شمالی و مرکزی
در آمریکای شمالی و مرکزی، کانادا و ایالات متحده، به ترتیب، با 12.7 و 16.2 درصد بالاترین میزان مصرف ماریجوانا را دارا هستند.

آمریکای جنوبی
به نظر می رسد که ماریجوانا در این منطقه چندان محبوب نباشد؛ زیرا تنها شیلی و اوروگوئه درصد نسبتا بالایی را در این زمنیه ثبت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها