چرا تعداد عملیات‌ انتحاری درعراق به نصف کاهش یافته است؟

چرا تعداد عملیات‌ انتحاری درعراق به نصف کاهش یافته است؟
دوشنبه 20 دی 1395 - 20:09

روزنامه روسی "ایزویستیا" گزارشی دربارۀ علل کاهش تعداد عملیات انتحاری درعراق به میزان 50 درصد منتشر کرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه عربی 21 ، روزنامه ایزویستیا به نقل از کریم النوری سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) عراق نوشت: «بستن مرزهای ترکیه و سوریه باعث شده است تعداد انتحاری هایی که وارد خاک عراق می شوند، به نصف کاهش یابد».

النوری افزود: «عاملان انتحاری از ترکیه به سوریه و از آن جا به عراق می آمدند. اکنون هم برخی از آن ها از رقه به داخل خاک عراق نفوذ می کنند. برای حل این مشکل، باید امتداد مرزهای عراق و سوریه را زیر نظر گرفت و دست کم راه ارتباطی میان دو کشور را تحت نظر داشت».

اقبال الماذی عضو کمیسیون روابط خارجی درپارلمان عراق گفت: «تعداد انتحاری ها درعراق بسیار کاهش یافته است».

وی با اشاره به تاثیر تحولات اوضاع مرزهای ترکیه و سوریه بر اوضاع داخل عراق گفت نقش نیروهای هوا فضای روسیه و نیز جدی گرفتن تهدیدات داعش از سوی مقامات ترکیه، نتایج کنونی را به دنبال داشته است.

معتز محيی عبد الحميد رئیس مرکز مطالعات راهبردی و امنیت عراق نیز گفت رهایی از مشکل انتحاری ها، بسیار دشوار است و کنترل مرزها با توجه به صحرایی بودن این منطقه، خیلی دشوار است. افزون بر اینکه بخش عمده آن تحت کنترل نیروهای داعش است که آزادانه میان دو کشور رفت و آمد می کنند».

به گزارش این روزنامه روسی، آمارهای رسمی عراق حاکی از آن است که تعداد عملیات تروریستی که انتحاری ها در سال 2014 درعراق اجرا کردند، بیش از 2000 عملیات بود.

215

 

پربیننده ترین خبرها