وزارت‌خارجۀ آمریکا هم درگذشت هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

وزارت‌خارجۀ آمریکا هم درگذشت هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت
سه شنبه 21 دی 1395 - 02:48

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در برابر خبرنگاران، واکنش وزارت متبوعه خود به درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد.

العالم - آمریکا

کربی ابتدا عیناً متنی را که ساعتی قبل، «جاش ارنست» همکارش در کاخ سفید خوانده بود را قرائت کرد و گفت: «هاشمی رفسنجانی شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی بود و درگذشت وی را به خانواده و عزیزانش تسلیت می‌گوییم.»

در ادامه یکی از خبرنگاران، از تسلیت واشنگتن به خانواده مردی که در دوره‌های ریاست‌جمهوری خود و حتی بعد از آن، رویکردی ضداسرائیلی داشته است، ابراز تعجب کرد.

جان کربی در پاسخ گفت: «او تاریخچه پیچیده‌ای داشت. مناسب نیست ما (اینگونه) افکار خود را به خانواده داغدار وی انتقال بدهیم.»

سخنگو ادامه داد: «نمی‌توان خانواده داغدار وی را مسئول کارهای وی دانست.»

در ادامه، خبرنگاران در خصوص رویارویی امروز شناورهای ایرانی و شناور نظامی آمریکا در تنگه هرمز و استفاده «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از کانال ایجاد شده پس از برجام برای گفت‌وگو با همتای ایرانی در این خصوص سوالاتی پرسیدند.

جان کربی گفت: «من هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم ولی فعلاً برنامه‌ای برای برقراری ارتباط دیپلماتیک و بحث در این خصوص وجود ندارد.»

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها