آمریکا «شخصیتی نزدیک به پوتین» و 6 نفر دیگر را تحریم کرد

آمریکا «شخصیتی نزدیک به پوتین» و 6 نفر دیگر را تحریم کرد
سه شنبه 21 دی 1395 - 04:55

وزارت خزانه داری آمریکا 5 تبعۀ روسیه از جمله آلکساندر باستریکین، از نزدیکان پوتین و رئیس دفتر تحقیقات فدرال روسیه، را به اتهام نقض حقوق بشر و دو تبعۀ لبنانی را در ارتباط با تحریم‌های مالی حزب الله، در لیست تحریم های بین المللی خود قرار داد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پنج تبعۀ روس که در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند بر اساس «قانون مگنتسکی» محکوم شده اند. سرگئی مگنیتسکی وکیلی ضد فساد در روسیه بود که در سال 2009 در زندان فوت کرد. آمریکا در سال 2012 با تصویب قانون موسوم به «مسئولیت حقوق بشر مگنیتسکی» در پی قانونی کردن تحریم مقامات روس به بهانه‌های حقوق بشری برآمد. پنج تبعه تحریم شدۀ روس، همچنین، به دست داشتن در مرگ آلکساندر لیتوینینکو، افسر سابق سازمان اطلاعات خارجی روسیه و منتقد دولت ولادیمیر پوتین متهم شده اند که در اثر آلودگی به عنصر رادیواکتیو پولونیوم با جرم اتمی ۲۱۰ در روز ۲۳ نوامبر ۲۰۰۶ در شهر لندن به شکل مرموزی به قتل رسید.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین 2 تبعه لبنانی به نام های مصطفی مغنیه و موسی داموش (متولد ایران) را در ارتباط با تحریم های مالی حزب الله لبنان در لیست سیاه خود قرار داده است.

دولت آمریکا در ماه اوت 2016، به درخواست «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور تحت آنچه آن را «اقدامات ترویستی و پولشویی و قاچاق از سوی حزب‌الله» می‌خواند، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، بانک‌های لبنان موظف به اعمال تحریم‌های مالی و بانکی علیه حزب‌الله  شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها