انگلیس در «صف اول» قراردادهای تجاری با دولت ترامپ

انگلیس در «صف اول» قراردادهای تجاری با دولت ترامپ
سه شنبه 21 دی 1395 - 13:55

یکی از مقامات بلند پایه حزب جمهوری خواه آمریکا گفت انگلیس در صف اول قراردادهای بازرگانی با دولت ترامپ خواهد بود.

به گزارش شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس گفت قرارداد تجاری انگلیس با آمریکا از اولویت های انگلیس است، زیرا این کشور در حال خروج از اتحادیه اروپا می باشد.

پیش از همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، اوباما به انگلیسی ها هشدار داده بود تا از اتحادیه اروپا خارج نشوند زیرا در آخرِ صف تجارت با آمریکا قرار خواهند گرفت.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار و گفتگو با مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهور پیروز در انتخابات آمریکا، با سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور دیدار کرد.

جانسون قرار است با داماد ترامپ، جرد کوشنر، که مشاور ارشد اوست و استیو بنن، مشاور عالی ترامپ در نیویورک نیز دیدار کند.

سفر جانسون به آمریکا با  هدف برنامه ریزی لندن برای آینده اتحاد کلیدی با واشنگتن در دوران ریاست جمهوری تازه آمریکا صورت می گیرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس، روز پنج شنبه اعلام کرد بهار سال جاری با  ترامپ ملاقات خواهد داشت. ترامپ روز بیستم ژانویه رسما هدایت سکان ریاست جمهوری آمریکا را در دست می گیرد.

انگلیس پس از همه پرسی ژوئن سال ۲۰۱۶ که برای خروج از اتحادیه اروپایی برگزار شد می کوشد توافقنامه های تجاری با دیگر کشورها امضا کند. این در حالی است که روابط بین ترامپ و انگلیس هم تاکنون چندان خوب نبوده است.

11

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها