حکم عجیب دادگاه بنگلادش برای پزشکان!

حکم عجیب دادگاه بنگلادش برای پزشکان!
سه شنبه 21 دی 1395 - 14:31

یک دادگاه بنگلادش برای پزشکان این کشور حکم عجیبی صادر کرد.

العالم - گوناگون

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پزشکان در مناطق مختلف جهان به بدخطی مشهور هستند؛ اما حالا یک دادگاه در بنگلادش می‌کوشد با این وضع مقابله کند. به نظر می‌رسد خط بد پزشکان، بیماران بنگلادشی را برای مصرف صحیح دارو به اشتباه انداخته است.
معاون دادستان بنگلادش در خصوص حکم این دادگاه به خبرگزاری فرانسه گفت پزشکان از این پس یا باید نسخه‌های خود را تایپ کنند یا آن‌ها را با حروف بزرگ بنویسند.
معاون دادستان بنگلادش افزود: «دادگاه به وزارت بهداشت دستور داده است تا این حکم را در اختیار پزشکان کشور قرار دهد.» وی همچنین باید در خصوص تغییر این وضع، تا 6 هفته آینده به دادگاه گزارش دهد! دادگاه همچنین متذکر شد پزشکان باید از اسامی شناخته‌شده داروها به جای نوشتن برند‌های مختلف آن‌ها استفاده کنند.
به گفته وکیلی که این شکایت را به نمایندگی از شهروندان بنگلادشی به دادگاه برد، بسیاری از بیماران و حتی برخی از متصدیان داروخانه‌ها نمی‌توانند نوشته نسخه‌های پزشکان را بخوانند. به گفته او، به همین دلیل بیماران اغلب دارو‌هایی نادرست دریافت می‌کنند. این امر برای آن‌ها هزینه‌بر است و بیماران را در معرض خطرات بهداشتی ناخواسته و در مواردی مضر قرار می‌دهد.
از این حکم در شبکه‌های اجتماعی بنگلادش استقبال شد؛ گرچه برخی پزشکان از دولت خواستند با ایجاد یک سامانه رایانه‌ای نسخه‌نویسی، سهم خودرا ادا کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها