مقام فرانسوی: نفوذ مسکو رو به افزایش است

مقام فرانسوی: نفوذ مسکو رو به افزایش است
چهارشنبه 22 دی 1395 - 05:58

فرانسوا فیون نامزد راستگرای فرانسوی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور تاکید کرد که اوضاع خاورمیانه رفته رفته از سیطره غرب می‌شود و نفوذ روسیه رو به افزایش است.

العالم اروپا 

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم گزارش داد که فیون اتخاذ تدابیر فوری به منظور احیای نقش فعال فرانسه در امور خاورمیانه را خواستار شد.
فیون افزود: صدای فرانسه در صحنه بین المللی شنیده نمی شود و پاریس باید تدابیری به منظور تقویت وجهه خود اتخاذ کند.  
وی تصریح کرد: کنترل اوضاع خاورمیانه از سیطره فرانسه و غرب خارج می شود اما روسیه، ترکیه و ایران تاثیرشان به اوضاع تا حد زیادی افزایش می یابد، تمام اینها به خاطر دیپلماسی سطح پایین فرانسه است که اشتباهات زیادی را مرتکب شده است. 
وی ادامه داد، پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات، ریاست جمهوری آمریکا و حمله تروریستی به برلین اوضاع اروپا را تا حد زیادی تغییر می دهند.
فیون همچنین گفت که در روزهای آتی قصد دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای بحث درباره پیامدهای این حمله را دارد.   
وی افزود، قاره اروپا دیگر برای آمریکا اولویت ندارد اما درباره آلمان، باید بگویم رویدادهای مصیبت بار اخیر نشان داد دوره صلح دیگر تمام شده است.  
فیون درباره اوضاع خاورمیانه گفت که اوضاع سوریه در زمان حاضر تغییر کرده است و به همین دلیل، فرانسه امکان شرکت فعال در روند رویدادهای آن کشور را دارد. 
وی گفت: می خواهم فرانسه نقش خود را به عنوان کشوری مستقل در صحنه بین المللی باز یابد و میان آمریکاییان، روسها، سنی ها و شیعیان موقعیت داشته باشد.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آوریل 2017 برگزار خواهد شد. فیون نامزد جمهوری خواهان (راست میانه رو) و یکی از نامزدهایی است که بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات داراست.

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها