واکنش راشاتودی به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا

واکنش راشاتودی به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا
چهارشنبه 22 دی 1395 - 06:36

سردبیر شبکه تلویزیونی راشاتودی اتهام مداخلۀ این شبکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به تمسخر گرفت.

العالم اروپا

سرویس های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که "مارگاریتا سیمونیان" به دستور ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده است.

اما روزنامه انگلیسی گاردین سه شنبه به نقل از بیانیه سیمونیان نوشت: تنها اتهامی که سرویس های اطلاعاتی آمریکا به راشاتودی زده اند، انتقاد این شبکه از هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افشای واقعیت هایی درباره این نامزد دموکرات بود. تنها جُرم ما همین است که آمریکایی ها می گویند.

سیمونیان با تمسخر گفت: این همه حمایت از آزادی بیان و اطلاع رسانی واقعاً عجیب است!

سردبیر راشا تودی افزود: گزارش کارشناسان سرویس های اطلاعاتی آمریکا درباره شبکه راشاتودی نشان می دهد که آنها به چه وضع و حالی افتاده اند.

وی گفت: گزارش های راشاتودی بهتر از رسانه های مطرح آمریکایی، اوضاع واقعی آمریکا را بررسی می کند و این گزارش ها نباید مداخله یا تبلیغات محسوب شود.

سیمونیان تلویحاً رسانه های آمریکا را به طرفداری از هیلاری متهم کرد و گفت: رسانه های غربی برای اینکه متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشوند، باید طبق دستورات ابلاغی عمل کنند. طبق این دستورات، رسانه ها برای اینکه از هر اتهامی در امان باشند، باید از هیلاری حمایت و از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتقاد می کردند!

سیمونیان به مداخلۀ روزنامه انگلیسی گاردین در انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: به یک علت خاصّ، هیچ کسی زنگ خطر را درباره مداخله انگلیس در انتخابات آمریکا به صدا درنیاورد؛ چون روزنامه گاردین عملاً از یکی از نامزدهای انتخابات کشوری بیگانه حمایت می کرد و در گزارش های خود می نوشت: "به ترامپ رأی ندهید بلکه کلینتون را انتخاب کنید."

سردبیر شبکه مشهور روسی افزود: همه رسانه های آمریکا تقریباً در اختیار کلینتون بود. همه کارشناسان پیروزی کلینتون را پیش بینی می کردند، ولی نامزد کم شانس سرانجام پیروز شد.

گفتنی است، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به ادعای مداخلۀ مستقیم پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حملۀ سایبری هکرهای روس به نهادهای انتخاباتی این کشور، روسیه را تحریم کرده است. اوباما می گوید که هدف روسیه از مداخله در انتخابات آمریکا، به پیروزی رساندن ترامپ بوده است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها