اوباما برجام را یکی از دستاوردهایش نامید

اوباما برجام را یکی از دستاوردهایش نامید
چهارشنبه 22 دی 1395 - 08:07

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود از توافق هسته‌ای ایران به عنوان یکی از دستاوردهایش نام برد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود از مردم آمریکا خواست علی‌رغم تفاوت‌هایشان متحد شوند. او در این سخنرانی که دقایقی پیش در شیکاگو به پایان رسید به آنچه دستاوردهای دوران ریاست جمهوری‌اش نامید، اشاره کرد.
اوباما توافق هسته‌ای ایران را – که در سال 2015 حاصل شد – یکی از موفقیت‌های دوران ریاست جمهوری‌اش نامید. 

اوباما در سخنرانی خود، توافق هسته‌ای را یک پیروزی برای دیپلماسی نامید و مدعی شد که این توافق "تهدیدی مهم" را ریشه‌کن کرد!
رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی بهبود اقتصاد آمریکا، افزایش مداوم مشاغل، قتل اسامه بن لادن، بازسازی روابط با کوبا، تصویب قانون بیمه بهداشت عمومی و... را در لیست دستاوردهای دوران ریاست جمهوری‌اش قرار داد.
در بخشی از سخنرانی اوباما آمده است: «اگر به شما گفته بودم فصلی نوین را با مردم کوبا آغاز می‌کنیم، برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران را بدون شلیک یک گلوله تعطیل می‌کنیم و عامل اصلی حملات 11 سپتامبر را از بین می‌بریم، ممکن بود بگویید این اهداف اندکی دور از دسترس هستند. اما ما و شما این کارها را انجام دادیم. شما عامل تغییر بودید.»
سخنرانی خداحافظی باراک اوباما در حالی ایراد شد که مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا 20 ژانویه (اول بهمن) برگزار می‌شود. او وعده داده است بیشتر قوانین مصوب دوران اوباما را لغو کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها