باز شدن پای سامسونگ به فساد مالی کره‌جنوبی

باز شدن پای سامسونگ به فساد مالی کره‌جنوبی
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 11:22

شرکت سامسونگ احتمالاً با دوست نزدیک رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ارتباطاتی داشته است.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ پای پسر بزرگ رئیس شرکت سامسونگ به پرونده فساد مالی کره‌جنوبی -- که سر و صدای زیادی به راه انداخته است -- باز شد. لی-جایی یونگ امروز صبح در این خصوص مورد بازجویی قرار گرفت. حتی احتمال بازداشت وی نیز از سوی مقامات قضایی کره‌جنوبی مطرح شده است.
بازرسی‌هایی که در ساختمان شرکت سامسونگ در سئول انجام گرفته به شک و تردیدها در این باره بیشتر دامن زده است. بر اساس این گزارش، شرکت سامسونگ احتمالا با چوی سونس-سیل، دوست نزدیک رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ارتباطاتی داشته است.
چوی سونس-سیل اکنون به علت سو استفاده از روابطش با پارک گون-هه، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، تحت محاکمه است. وی متهم است در چارچوب همین رابطه، مبالغی نجومی از شرکت سامسونگ به نفع بنیادهای خصوصی که او راه‌اندازی کرده، دریافت کرده است.
گفته می شود سامسونگ، چوی سونس-سیل را برای به دست آوردن موافقت دولت با ادغام جنجال برانگیزی در سال 2015 اجیر کرده است. به همین علت اکنون پای سامسونگ نیز مانند خود رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به این پرونده فساد مالی کشیده شده است.
پارلمان کره جنوبی در اول ماه دسامبر گذشته به برکناری پارک گون-هه رأی داد. پارک گون-هه به تبانی با دوستش چوی سونس-سیل متهم است. رئیس‌جمهور کره‌جنوبی متهم است از سوء استفاده دوستان خود و از ارتباطاتی که با او داشته اند باخبر بوده است، اما جلوی آنها را نگرفته است.
این ماجرا اعتراضات زیادی در کره‌جنوبی به همراه داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها