کشته شدن چهار پلیس مصر در سینا

کشته شدن چهار پلیس مصر در سینا
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 11:33

شماری از نیروهای پلیس مصر از جمله یک افسر در حمله افراد ناشناس به یگان حراست در یکی از بیمارستان های دولتی در استان سینا در شمال شرقی مصر کشته یا زخمی شدند.

العالممصر
به گفته منابع مصری افراد ناشناس دیروز (چهارشنبه) با استفاده از سلاح های خودکار و سنگین به یگان حراست بیمارستان عمومی عریش حمله کردند. در این حمله چهار پلیس از جمله یک افسر جان خود را از دست دادند و یک نفر زخمی شد.
افراد مسلح با ربودن یک خودروی زرهی، به مقصد مامعلومی فرار کردند.
پلیس با بستن چندین خیابان برای جلوگیری از نزدیک شدن خودروها، اقدام به شلیک تیرهوایی کرد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و وزارت کشور نیز بیانیه ای در این باره صادر نکرده است.

پیشتر، در "شیخ زوید"، دیگر شهر استان سینای شمالی- افراد مسلح با حمله به ایست بازرسی 'الخروبه' یک افسر نظامی کشته و دو نظامی دیگر مصری را زخمی کردند. همچنین در این حمله ده فرد مسلح نیز کشته شدند.
هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله ها را به عهده نگرفته اما تروریست های مستقر در منطقه سینا مسئولیت بیش تر حمله های مشابه را طی چهار سال گذشته عهده دار شدند.
این گروه تروریستی که در سال 2014 با داعش هم پیمان شد، عنوان ولایت سینا را برای خود برگزیده است.
منطقه سینا محل فعالیت شاخه گروه تروریستی داعش در مصر است که تاکنون صحنه ده ها حمله به مواضع نظامیان و مردم عادی بوده است. دیگر شهرهای مصر از جمله قاهره (پایتخت) نیز از حمله گروه های افراطی در امان نبوده است.
این حمله دو روز پس از حمله تروریستی به ایستگاه بازرسی در شهر عریش در سینا صورت گرفت که در آن هشت پلیس و غیرنظامی کشته شدند. همچنین پنج تن از افراد مسلح نیز جان خود را از دست دادند.

در ماههای اخیر، پایگاههای نظامی، امنیتی و نیروهای پلیس در شبه جزیره سینا در شمال شرق مصر، بارها مورد حمله عناصر مسلح قرار گرفته که در این حملات شماری نظامی و پلیس کشته شده اند. هنوز آمار رسمی از تعداد کشته ها و زخمی ها اعلام نشده است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها