گوگل مپس چطور متوجه وجود ترافیک می‌شود؟!

گوگل مپس چطور متوجه وجود ترافیک می‌شود؟!
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 13:58

روزانه میلیون‌ها نفر در جهان با استفاده از نرم‌افزار «گوگل مپس» مسیرهای خلوت را انتخاب می‌کنند.

العالم - گوناگون

به نقل از وبسایت «بی‌جی‌آر»؛ یکی از امکانات جالب نرم‌افزار نقشه گوگل (گوگل مپس) این است که در صورت وجود ترافیک در مسیر، به شما هشدار می‌دهد و مسیرهای جایگزین را برای فرار از ترافیک پیشنهاد می‌کند. اما گوگل مپس چطور این اطلاعات را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند؟ پاسخ، همانگونه که تصور می‌کنید، منطقی و البته کمی عجیب است.
هر زمان که از گوگل مپس استفاده می‌کنید و به آن اجازه می‌دهید به مکان شما دسترسی داشته باشد، این نرم‌افزار اطلاعات مرتبط با مکان شما را به سرورهای گوگل ارسال می‌کند. به همین ترتیب اگر در خیابان، بزرگراه یا جاده‌ای باشید، گوگل می‌تواند در همان لحظه به تحلیل وضع خودروی شما بپردازد: آیا شما در حرکت هستید یا در ترافیک گیر افتاده‌اید؟ گوگل می‌تواند با تحلیل اطلاعات مرتبط با میلیون‌ها کاربر در یک لحظه، احتمال بروز ترافیک در زمان یا مکانی مشخص را نیز پیش‌بینی کند.
البته گوگل از منابع دیگری -- نظیر اطلاعات ارسال‌شده حجم انبوهی از کاربران به وسیله نرم‌افزار «وِیز» (Waze) و اطلاعات ارسالی از سوی متولیان کنترل ترافیک – نیز برای تحلیل ترافیک استفاده می‌کند. اگر امکان «دسترسی به موقعیت» (Location services) را در پنجره تنظیمات تلفن همراهتان خاموش یا غیر فعال کنید، این تغییر مانع دسترسی گوگل به مکان شما می‌شود. البته پر واضح است که اگر همه چنین کاری انجام دهند، یکی از بهترین امکانات گوگل مپس هم از کار می‌افتد چون گوگل دیگر قادر نخواهد بود به آسانی به اندازه‌گیری و پیش‌بینی ترافیک بپردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها