فرانسه به نوجوانان داعشی اجازه خروج نمی‌دهد

فرانسه به نوجوانان داعشی اجازه خروج نمی‌دهد
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 18:30

دولت فرانسه با اجرایی کردن قانونی که از خروج نوجوانان بدون اجازه پدر و مادرشان از مرز جلوگیری می کند و مانع پیوستن این افراد به داعش می شود.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه در مطلبی نوشت؛ دولت فرانسه  درباره سیاستی که اجازه می داد کودکان بدون کسب اجاره از پدر و مادرشان از کشور خارج شوند، به فرافکنی روی آورده است. این درحالی است که سالهاست پدر و مادرها از نوجوانانی که به افراط گرایی و تندروی کشیده شده اند، شکایت می کنند.

بعد از سالها شکایت پدرو مادرانی که فرزندان آنها بدون اجازه خانه را ترک می کردند و به نیروهای افراطی می پیوستند، قانونی از روز یکشنبه به اجرا در خواهد آمد که برای سفرهای نوجوانان اجازه پدر و مادر لازم خواهد بود.

زمانی که جنگ در سوریه شروع شد و فرانسه به بزرگترین منبع برای تامین نیرو برای داعش در منطقه جنگی تبدیل شد، خانواده ها غافلگیر شده بودند، چرا که به پسران و دختران نوجوان آنها اجازه داده می شود بدون پاسخ دادن به هیچ سؤالی از مرز بگذرند و حتی منطقه اروپا را ترک کنند و به ترکیه بروند.

«پاتریک هتزل» یکی از وکلای مجلس فرانسه در گفتگو با شبکه 3 تلویزیون اظهار داشت: ما باید هر آنچه در توان داریم انجام بدهیم تا از رفتنن اقلیت ها به مناطقی که در کنترل تروریست ها هستند، جلوگیری کنیم.

218

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها