تیلرسون: آمریکا وعده‌های توخالی چین درباره کره شمالی را نمی‌پذیرد

تیلرسون: آمریکا وعده‌های توخالی چین درباره کره شمالی را نمی‌پذیرد
جمعه 24 دی 1395 - 07:44

به گزارش شبکه العالم نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای عهده دار شدن سمت وزارت امور خارجه از «وعده های توخالی» چین برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی انتقاد کرد.

رکس تیلرسون با انتقاد از «وعده های توخالی» چین، به بررسی اقدامات به منظور وادارکردن پکن به اجرای کامل تحریم ها علیه پیونگ یانگ متعهد شد.

این اظهارات تیلرسون در راستای انتقادهای مکرر دونالد ترامپ از چین به خاطر خودداری از حمایت از آمریکا در ارتباط با مسئله کره شمالی مطرح شد.

ترامپ همچنین اعلام کرده است دولت وی قصد دارد فشارها بر پکن را بر سر مسئله کره شمالی افزایش دهد.

تیلرسون افزود: «ما نمی توانیم همچنان وعده های توخالی مشابه وعده هایی را که چین برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی داده است پذیرا باشیم».

وی گفت کشورهایی همچون ایران و کره شمالی تهدیدی جدی برای جهان محسوب می شوند اما چین نیز شریک قابل اطمینانی برای استفاده از نفوذ خود بر کره شمالی نبوده است.

تیلرسون در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد «تحریم های ثانویه» را علیه شرکت های چینی که با کره شمالی تعامل دارند اعمال کند افزود چنانچه چین در راستای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی گام برندارد، آمریکا اقداماتی را برای تحت فشار قراردادن این کشور اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از واشنگتن، چین متحد اصلی کره شمالی و تامین کننده کلیدی سوخت و مواد غذایی برای این کشور به شمار می رود.

این کشور در عین حال تمایلی به استفاده از نفوذ خود بر پیونگ یانگ ندارد و نگران است تشدید فشارها بر کره شمالی ثبات را در این کشور مختل کند و منافع ملی چین را به خطر اندازد.

11

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها