ترامپ از احتمال لغو تحریم‌های روسیه خبر داد

ترامپ از احتمال لغو تحریم‌های روسیه خبر داد
شنبه 25 دی 1395 - 11:32

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد ممکن است پس از مدتی تحریم‌های روسیه را لغو کند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد تحریم‌های آمریکا را که بر ضد روسیه اعمال شده اند، تا مدتی دست‌نخورده باقی خواهد گذاشت. وی همچنین اعلام کرد تا زمانی که شاهد پیشرفت پکن در حوزه سیاست‌های مالی و تجاری نباشد، به سیاست «چین واحد» متعهد نخواهد شد.
در بخشی از این مصاحبه یک‌ساعته آمده است: «اگر شما همکاری کنید و اگر روسیه به ما کمک کند، چرا باید کسی تحریم‌ها را در قبال رفتار‌های عالی دیگران حفظ کند؟»
ترامپ همچنین درباره احتمال ملاقات با پوتین پس از مراسم تحلیف 20 ژانویه (1 بهمن) نیز افزود: «درک می‌کنم که آن‌ها مایل به ملاقات هستند، و من هم اصلاً با چنین چیزی مشکل ندارم.» وی درباره تعهد به سیاست «چین واحد» و روابطش با تایوان گفت: «درباره همه چیز – از جمله چین واحد -- مذاکره می‌شود.»
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با پذیرش یک تماس تلفنی از رئیس‌جمهور تایوان پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، چین را عصبانی کرد. ترامپ پیشتر گفته بود در صورت ورود به کاخ سفید، از چین به عنوان کشوری که ارزش واحد پول خود را دستکاری می‌کند نام خواهد برد. ولی او در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال اعلام کرد این اقدام را در نخستین روز از ورودش به کاخ سفید انجام نخواهد داد و افزود: «ابتدا با آن‌ها صحبت خواهم کرد. آن‌ها قطعاً واحد پولشان را دست‌کاری می‌کنند؛ ولی من قصد انجام چنین کاری را ندارم. ... شرکت‌های ما نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند چون واحد پول ما قوی است و این مسأله به شدت به ما ضربه می‌زند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها