تکذیب ملاقات دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین

تکذیب ملاقات دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین
يکشنبه 26 دی 1395 - 09:49

دستیاران ترامپ، ملاقات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و رئیس‌جمهور روسیه را تکذیب کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ دو دستیار ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گزارشی را که روز شنبه در خصوص ملاقات وی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چند هفته پس از مراسم تحلیف منتشر شده بود، تکذیب کردند.
روزنامه «ساندی تایمز» لندن نوشت ترامپ به مقامات انگلیسی گفته بود این دیدار در حال برنامه‌ریزی است و احتمالاً در «ریکیاویک»، پایتخت ایسلند برگزار می‌شود.
یک دستیار ارشد ترامپ در این خصوص و به شرط محفوظ ماندن نامش به رویترز گفت: «این داستان یک تخیل است.» یک دستیار ارشد دیگر ترامپ نیز به رویترز گفت این گزارش نادرست است.
ترامپ که 20 ژانویه (1 بهمن) قدرت را در دست می‌گیرد، از تلاش برای گرم‌تر کردن روابط آمریکا با روسیه سخن گفته است. وی روز جمعه به روزنامه وال استریت ژورنال گفت دست‌کم برای مدتی تحریم‌های وضع‌شده از سوی اوباما در خصوص اقدامات هکری ادعایی روسیه را دست‌نخورده باقی خواهد گذاشت. ولی تلویحاً به این نکته نیز اشاره کرد که اگر روسیه در جنگ با گروه تروریستی داعش و در سایر حوزه‌ها به آمریکا کمک کند، وی تحریم‌های مسکو را لغو خواهد کرد.
البته دو گزینه پیشنهادی ترامپ برای حضور در کابینه (رکس تیلرسون برای وزارت خارجه و جیمز متیس برای وزارت دفاع)، در جلسات خود در سنا از اتخاذ مواضعی سخت‌گیرانه‌تر در قبال روسیه سخن گفته اند. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه را به اقدامات هکری برای تأثیر بر انتخابات اخیر این کشور متهم می‌کنند. ترامپ نیز اعلام کرده است نتایج تحقیق این سازمان‌ها را پذیرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها