در پی واژگونی قایق پناهجویان در دریای مدیترانه؛

گارد ساحلی ایتالیا 13 جنازه را از آب گرفت

گارد ساحلی ایتالیا 13 جنازه را از آب گرفت
يکشنبه 26 دی 1395 - 11:04

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد در حادثه واژگونی قایق پناهجویان در آب های ساحلی که دیروز شنبه 25 دیماه (14 ژانویه) رخ داد حداقل 8 پناهجو کشته شدند. احتمال دارد آمار قربانیان بیشتر شود.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا گفت که 4 نفر از این پناهجویان نجات یافته اند؛ آنها می گویند در زمان واژگون شدن قایق، در فاصله 50 کیلومتری سواحل لیبی، بیش از 100 نفر در آن حضور داشتند.
سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا گفت برخی کشتی های نیروی دریایی فرانسه و ایتالیا و برخی کشتی های تجاری و یک بالگرد و هواپیمای نجات در عملیات جستجو و نجات مسافران این قایق شرکت دارند.
نیروهای گارد ساحلی پیش از این اعلام کرده بودند که ظرف 24 ساعت گذشته طی عملیاتی با مشارکت کشتی های نیروی دریایی و برخی کشتیهای ماهیگیری و تجاری حدود 750 پناهجو را که با 6 قایق بادی و چوبی وسط دریای مدیترانه گیر افتاده بودند، نجات داده و 5 جنازه را نیز از آب گرفته اند.
آمارهای رسمی دولت ایتالیا حکایت از آن دارد که تعداد قابل توجهی پناهجو حدود 181 هزار نفر طی سال گذشته از طریق دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده اند. طبق این آمار، اغلب قریب به اتفاق این پناهجویان از افریقا وارد این کشور شده اند.
این افراد برای مهاجرت به اروپا، پول های زیادی را به قاچاقچیان انسان پرداخت کرده اند.
سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که سال 2016 از نظر قربانیان انسانی مهاجرت از طریق دریای مدیترانه بدترین سال بوده است. در این سال آمار قربانیان مهاجرت تقریبا به 5000 هزار نفر می رسد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها