تداوم حملات توییتری دونالد ترامپ

تداوم حملات توییتری دونالد ترامپ
دوشنبه 27 دی 1395 - 15:31

رئیس جمهور منتخب آمریکا در حالیکه چند روز دیگر رسما وارد کاخ سفید می شود، همچنان به حملات تویتری خود علیه مخالفان ادامه می دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتد پرس،  منتقدان در جامعه اطلاعاتی آمریکا و دموکرات های کنگره، این روزها هدف حملات توییتری دونالد ترامپ قرار گرفته اند.
دونالد ترامپ در آخرین توییت خود رییس سازمان سیا را هدف قرار داده است و یکشنبه شب نوشته است آیا خود رییس سازمان سیا "افشاگر خبرهای جعلی" نبوده است؟

این حمله پس از آن صورت گرفت که جان برنان، رییس سازمان سیا با انتقاد از رابطه تلخ رییس جمهور آتی آمریکا با سازمان های اطلاعاتی، ترامپ را متهم کرد از خطری که روسیه برای آمریکا ایجاد کرده است، درک درستی ندارد.

اشاره ترامپ به خبرهای جعلی، داستانی است که در طول دوران مبارزات ریاست جمهوری بین ترامپ و هیلاری کلینتون رخ داد. در آن زمان موج شدیدی از خبرهای نادرست علیه هیلاری کلینتون به راه افتاد و اینگونه خبرها اگرچه تکذیب می شد، به گفته بسیاری این روش که امتیازاتی برای ترامپ به همراه داشت، در نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته است.

حساسیت در خصوص این موضوع به حدی زیاد شد که مدیر توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی وعده دادند راهکارهایی برای جلوگیری از گسترده شدن خبرهای جعلی در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرند.

برنان روز یکشنبه هم در گفتگو با شبکه فاکس نیوز، بدگمانی ترامپ به سازمان های اطلاعاتی را برای آمریکا و منافع این کشور خطرناک دانست.
به جز روسیه و سازمان های اطلاعاتی آمریکا، وعده ترامپ برای تغییر سیستم بهداشت و درمان این کشور که طرح اوباما است، چالش دیگری برای رئیس جمهور آتی آمریکا محسوب می شود.

همچنین تصمیم چندین چهره مطرح حزب دموکرات و احتمال پیوستن دیگر دموکرات ها برای حاضر نشدن در مراسم تحلیف و آغاز به کار ترامپ مسئله ای دیگر است که می تواند چالش برانگیز باشد. در میان دموکرات ها هستند چهره هایی که به دلیل آنچه "دخالت روسیه در انتخابات آمریکا" می دانند، مشروعیت ترامپ را زیر سوال برده اند.

مسئله ای که ادعای دخالت روسیه در انتخابات را حادتر کرده است، ارتباط مداوم ژنرال بازنشسته مایکل فلین، با سفارت روسیه در آمریکا است. ترامپ فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی دولتش در نظر گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها