گفتگوی بروجردی و المالکی دربارۀ آخرین تحولات منطقه

گفتگوی بروجردی و المالکی دربارۀ آخرین تحولات منطقه
دوشنبه 27 دی 1395 - 16:50

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با 'نوری المالکی' معاون رییس جمهور و نخست وزیر سابق عراق، آخرین تحولات منطقه به ویژه دو کشور عراق و سوریه را بحث و بررسی کرد.

العالم - ایران

علاء الدین بروجردی در این دیدار دعوتنامه رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان را برای حضور نوری المالکی در کنفرانس بزرگ حمایت از 'انتفاضه فلسطین' که قرار است با حضور روسای مجالس کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در تهران برگزار شود، تقدیم وی کرد.
بروجردی در جمع خبرنگاران گفت که در دیدار با المالکی، مسایل و اوضاع منطقه به طور کامل مرور شد و آخرین تحولات به ویژه در دو کشور عراق و سوریه و پیروزی هایی بزرگی که اخیرا علیه گروه های تروریستی در این دو کشور تحقق یافته است، را بحث و بررسی کرد.
وی اضافه کرد که پیروزی های اخیر نیروهای عراقی بر گروه تروریستی داعش در نبرد موصل را به عموم ملت عراق و دولتمردان این کشور تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده که با نابودی داعش در آینده نزدیک، پیروزی نهایی در این کشور بر تروریسم تحقق پیدا کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت که دو طرف در تقویت روابط بین دو کشور تاکید کردند.
علاء الدین بروجردی با اشاره به تاکید دو طرف بر گسترش هرچه بیشتر مناسبت بین مجالس دو کشور افزود: در این دیدار بر ضرورت گسترش مناسبات بین کمیسیون های تخصصی پارلمانی و گروه های دوستی به عنوان تقویت کننده روابط دو کشور تاکید شد.
علاء الدین بروجردی که برای شرکت در همایش دو روزه گفت وگوی بغداد به منظور بررسی آینده عراق بعد از داعش، در بغداد بسر می برد، طی سه روز گذشته با مقام های مختلف از جمله فواد معصوم رییس جمهور، سلیم الجبوری رئیس پارلمان، ابراهیم جعفری وزیر خارجه، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی و برخی شخصیت های برجسته این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین در نشست گفت وگوی بغداد که در آن نمایندگانی از پارلمان های چندین کشور منطقه از جمله سوریه، لبنان، مصر و اردن شرکت داشتند، سخنرانی کرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بعد از اتمام دیدارهای خود در بغداد، بعد از ظهر امروز دوشنبه برای زیارت عتبات عالیات عازم شهرهای مقدس کربلای معلا و نجف اشرف شد.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها