ویدیو و عکس ... جزئیات شلیک به یک کوادکوپتر در تهران

دوشنبه 27 دی 1395 - 17:18

در حالی که ساعتی قبل صدای شلیک های ممتمد ضد هوایی در آسمان تهران به گوش رسید، مسئولان امنیتی اطلاعاتی دربارۀ این حادثه منتشر کردند.

العالم – ایران 

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این تیراندازی ضد هوایی در نقطه مرکزی تهران بوده است. به گفته ناصربخت  معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، هدف این شلیک ها یک پرنده بدون سرنشین بوده که وارد منطقه ممنوعه شده و سامانه های پدافندی به سوی آن شلیک کرده اند.

 امیر سرتیپ الهامی، معاون عملیات پدافند خاتم‌الانبیا، درخصوص شلیک ضد هوایی‌ها در تهران گفت یک فروند هلی‌کم بسیار سبک وارد منطقه پرواز ممنوع شده بود که پس از شلیک اولین ضدهوایی از منطقه خارج و دور شد.
امیر الهامی افزود: «چون لازم به تامین امنیت شهر بود، ضدهوایی‌ها تیراندازی را متوقف کردند و این پرنده نیز از محدوده دور شد».
وی با تأکید بر این که اصلا جای نگرانی نیست، گفت: «اکنون همه چیز آرام است و اتفاق خاصی رخ نداده است».
امیر الهامی، همچنین، گفت: «صدایی که شنیده شد صدای هوشیاری و آمادگی و امنیت کامل است».

از سوی دیگر، یک مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به شلیک به سوی یک هدف در تهران، گفت: «عصر امروز یک فروند کوادکوپتر در حال نزدیک‌شدن به منطقه پرواز ممنوع در تهران از منطقه میدان ولیعصر بوده که شناسایی شد».

وی افزود: «این کوادکوپتر، مشخص نیست که متعلق به چه کسی بوده اما به دلیل نزدیک شدن به منطقه پرواز ممنوع، با هوشیاری به موقع قرارگاه پدافند هوایی ارتش، هدف قرار گرفت».

مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: «این کوادکوپتر، پس آغاز شلیک‌ها به سوی پرنده، تغییر مسیر داده و منطقه را ترک کرده است».

در پی شلیک های پیاپی ضدهوایی ها، جت های نیروی هوایی نیز در آسمان تهران شروع به گشت زنی کردند.

گشت زنی جت های نیروی هوایی در آسمان تهران در پی شلیک های پیاپی ضدهوایی ها

 

206 
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها