فیلم اختصاصی از نیروهای عراقی در دانشگاه موصل

سه شنبه 28 دی 1395 - 11:34

دوربین شبکه العالم، نیروهای عراقی را در آزادسازی دانشگاه موصل از چنگ داعش، همراهی کرد.

العالم عراق

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم، پس از آزادسازی ساحل چپ موصل، دانشگاه موصل را از که از راهبردی ترین اماکن در این شهر به شمار می رفت، از عناصر تروریست داعش پاکسازی کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

دوربین شبکه العالم، هنگام تصویربرداری از عملیات آزادسازی این دانشگاه، آسیب های وارد شده به ساختمان دانشگاه را که یادگار شومِ فعالیت نظامی داعش در این مکان آموزشی است، به تصویر کشید.

سپهبد ستاد "عبدالغنی الاسدی" فرماندۀ نیروهای مبارزه با تروریسم پس از بازدید از دانشگاه موصل به شبکه العالم گفت: "داعشی ها پیش از خروج از دانشگاه موصل، تا جایی که می توانستند آن را تخریب و ساختمان های به جا مانده از دانشگاه را نیز بمب گذاری کردند".

وی افزود: "نیروهای واحد خنثی سازی بمب، اکنون در حال پاکسازی ساختمان های دانشگاه به منظور حفظ زیرساخت های این مکان آموزشی هستند".

گروه تروریستی داعش، از دانشگاه موصل به عنوان کارگاهی برای ساخت سلاح و مواد منفجره و همچنین بمب گذاری خودروهای انتحاری استفاده می کرد.
نیروهای عراقی با آزادسازی دانشگاه موصل، 70 درصد از کارگاه ها و آزمایشگاه های داعش را تحت کنترل خود درآوردند.

سپهبد ستاد "عبدالوهاب الساعدی" معاون فرماندهی سازمان مبارزه با تروریسم پس از بازدید از ساختمان دانشگاه موصل به شبکه العالم گفت: "دانشگاه موصل، از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در این دانشگاه، آزمایشگاه ها و تاسیسات و کارگاه های متعددی وجود دارد که عناصر داعش از آن ها برای ساخت مواد منفجره، به پرواز در آوردن پهپادها و ساخت بمب استفاده می کردند".

سرتیپ ستاد "سامی العارضی" فرماندۀ مأموریت های ویژه در سازمان مبارزه با تروریسم نیز پس از بازدید از ساختمان دانشگاه به شبکه العالم گفت: "در این دانشگاه، موادی شیمیایی پیدا کردیم که در مراحل پایانی تهیۀ سلاح شیمیایی بودند، اما با آزادسازی دانشگاه، خوشبختانه مراحل ساخت این سلاح های شیمیایی ناتمام ماند".

دانشگاه موصل، خط مقدمِ جلوگیریِ داعش از پیشرویِ نیروهای عراقی به سمت موصل به شمار می رفت، اما این خط دفاعیِ داعش نیز، با جانفشانی نیروهای عراقی، به راحتی از از هم گسست.

205

پربیننده ترین خبرها