فرانسه خواستاردفاع مشترک و مستقل اروپایی است

فرانسه خواستاردفاع مشترک و مستقل اروپایی است
سه شنبه 28 دی 1395 - 19:14

نخست وزیر فرانسه، در پاسخ به انتقادهای دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه بار دیگر بر ضرورت دفاع مشترک و مستقل اروپایی تاکید کرد.

العالم - اروپا

برنارکازنوو، نخست وزیر فرانسه، در پاسخ به انتقادهای دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه بار دیگر بر ضرورت  دفاع مشترک و مستقل اروپایی تاکید کرد.

ترامپ پیش بینی کرده است دیگر کشورهای اروپایی راه انگلیس را در خروج از اتحادیه اروپا در پیش گیرند. وی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) را سازمانی منسوخ اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، کازنوو، در نشست پرسش و پاسخی در مجلس ملی فرانسه گفت باید دفاع مشترک و مستقل اروپایی با امکانات اروپا، سرمایه گذاری های اروپایی و توانایی برنامه ریزی اروپا ایجاد شود تا اتحادیه اروپا، مردم و ملت های آن از نظر دفاعی مستقل شوند.

نخست وزیر فرانسه افزود تنها در صورت وجود دفاع مشترک و مستقل اروپایی است که اتحادیه اروپا می تواند اصول، ارزش ها و هویت خود را در سطح جهانی به اثبات برساند.

فرانسوا اولاند،رئیس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه با اعلام اینکه اروپا برای گفتن آنچه  می خواهد انجام دهد به توصیه های خارجی نیازی ندارد به انتقادهای دونالد ترامپ از اتحادیه اروپا پاسخ داد.

اولاند ابراز امیدواری کرد که شصتمین سالگرد پیمان رم ،به فرصتی برای پیشبرد دفاع مشترک و مستقل اروپایی تبدیل شود.

شورای اروپایی(نشست سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا که تحت ریاست دوره ای یکی از سران اروپا برگزار می شود) در نشست ماه دسامبر خود به پیشرفت هایی در زمینه دفاع مشترک و مستقل اروپایی دست یافت که از جمله آنها می توان به ایجاد ساز وکاری دائم برای برنامه ریزی، هدایت عملیات، افزایش بودجه نظامی کشورها در سطح ملی، بررسی سالانه سرمایه گذاری ها در این زمینه و راه اندازی سرمایه گذاری های مشترک در امور دفاعی اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها