526 قربانی در ماجرای رسوایی فوتبال انگلیس

526 قربانی در ماجرای رسوایی فوتبال انگلیس
چهارشنبه 29 دی 1395 - 15:20

پلیس انگلیس اعلام کرد ماجرای سوء استفاده جنسی که فوتبال این کشور را تحت تأثیر قرار داده است، 526 قربانی احتمالی دارد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز؛ پلیس انگلیس که در خصوص اتهامات گسترده سوء استفاده جنسی از کودکان در باشگاه‌های فوتبال این کشور تحقیق می‌کند، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تا کنون 184 مظنون احتمالی و 526 قربانی را شناسایی کرده است. بنا بر اعلام پلیس، این رسوایی که تا دهه 70 قرن گذشته قدمت دارد، سایر ورزش‌ها را نیز در بر می‌گیرد.
تحقیقات پلیس انگلیس در این خصوص زمانی آغاز شد که «اندی وودوارد»، یک بازیکن اسبق در ماه نوامبر سال گذشته از سوء استفاده خودش به دست یک مربی فوتبال خبر داد. پس از آن، سایر بازیکنان اسبق انگلیس نیز از موارد سوء استفاده خبر دادند.
انگلیس چندین سال است با بحران سوء استفاده جنسی از کودکان دست و پنجه نرم می‌کند. پیش از این نیز رسوایی اخلاقی مرتبط با «جیمی سویل»، مجری مشهور شبکه بی‌بی‌سی انگلیس را در شوک فرو برد. سویل طی 6 دهه تا زمان مرگش در سال 2011، صدها نوجوان را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده بود.
تا کنون 1016 مورد شکایت مرتبط با سوء استفاده جنسی در ورزش در اختیار پلیس انگلیس قرار گرفته است. به گفته مقامات پلیس، این رسوایی 248 باشگاه فوتبال حرفه‌ای و آماتور را در بر می‌گیرد. 22 مورد از این شکایت‌ها نیز به ورزش‌های راگبی، ژیمناستیک، تنیس، هنرهای رزمی، گلف، قایق‌رانی، کریکت و شنا مرتبط است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها