نماینده حماس در تهران: تنها حامی ما ایران است

نماینده حماس در تهران: تنها حامی ما ایران است
چهارشنبه 29 دی 1395 - 17:10

خالد قدومی، نمایندۀ جنبش حماس در تهران، ضمن تشریح وضعیت کنونی سرزمین های اشغالی، تأکید کرد که ایران تنها حامی حماس در منطقه است.

العالم - ایران

دومین میز گرد تخصصی" فلسطین و افق آینده در تاریخ 26 دی در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برگزار شد . در این میز گرد خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران، صادق رمضانی دبیر کمیته و حجت الاسلام مداح از کارشناسان حوزه فلسطین به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای برنامه ، صادق رمضانی گل افزانی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و کارشناسان حوزه فلسطین گفت : ما در اینجا جمع شده ایم تا نابودی اسرائیل را علمی تر و دقیق تر بررسی کرده و به آن بپردازیم .

رمضانی با ابراز پیام تعزیت  حجت الاسلام والمسلمین اختری رئیس کمیته فلسطین به شرکت کنندگان، رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حاضرین تسلیت گفت و با یادآوری مواضع وی در موضوع فلسطین از زحمات ارزشمند او قدردانی کرده و علو درجات را برای آن یار دیرین امام و رهبری خواستار شدند.

وی ادامه داد: آنچه امروز باعث نگرانی شده اصرار رژیم صهیونیستی بر طی مسیری است که باعث تکه تکه شدن جغرافیای جهان اسلام می شود و این موضوع انرژی زیادی از جوامع اسلامی را به خود اختصاص می دهد.

رمضانی افزود: نویسنده و مبارز تونسی مرحوم «حسین التریکی »در کتابش ( هذه فلسطین)اشاره می کند باید اکسیژن حیاتی اسرائیل از منشا آن یعنی آمریکا قطع شود و این جز با بیداری ملت آمریکا نسبت به خباثت های رژیم صهیونیستی میسور نمی باشد  و نقش رسانه ها بسیار مهم است.

سپس در ادامه این جلسه خالد قدومی طی سخنانی با گرامیداشت خاطره آقای هاشمی رفسنجانی نقش شایسته و تاثیرگذار او را در مسئله فلسطین و حل بحران ها یادآور شد.

قدومی ادامه داد: سخن گفتن از آینده با توجه به مدیریت چند قطبی جهان و بازیگران عرصه بین المللی بسیار پیچیده است .

وی ضمن تاکید بر موضوع جانبداری و تعهد اوباما به اسرائیل و برنامه های آتی ترامپ که موجب نگرانی جامعه بین المللی شده افزود: آنچه که مسلم است متفق القول بودن هر دو در کمک به اسرائیل و مخالفت با فلسطینی ها و ایران می باشد. آنها در باره حقوق فلسطینی ها منصف نیستند و نخواهند بود .

وی ادامه داد: ما باید کنار هم بنشینیم و راه حلهایی برای منطقه تدارک ببینیم و به آشتی ملی استمرار دهیم.

قدومی با ستایش عملیات استشهادی جوان فلسطین علیه سربازان اسراییلی که مسلح نبوده در حالی که 25 گلوله به سمت او شلیک شده گفت: این نشان از یاس و وحشت رژیم صهیونیستی از مبارزات فلسطینی ها است.

وی افزود: تنها راه مبارزه، مقاومت است که انتفاضه از بارزترین نشانه های آن است .

قدومی  در بخشی دیگر از صحبت های خود در این برنامه ،کارنامه ای از انتفاضه قدس طی یک سال اخیر را ارائه داد .

وی در ادامه به عملکرد ها و فعالیتهای مبارزاتی حماس پرداخت و با اعلام مخالفت با موضوع دو دولت در یک سرزمین تاکید کرد: ما در تمام سطوح از کودک تا بزرگسال و احزاب و گروههای مقاومت، همه فلسطین را  می خواهیم و هرگز به فلسطین تجزیه شده رضایت نخواهیم داد.

رئیس جنبش حماس در تهران تاکید کرد: تنها حامی ما در منطقه، جمهوری اسلامی است.

وی  افزود: متاسفانه ما شاهد حرکات شتابان کشور های عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم . این حرکات قبلا به صورت مخفیانه و در زمان حاضر علنی و شفاف صورت می گیرد. همچنین مسئله کم رنگ شدن مصر را در موضوع فلسطین مواجه ایم که دلایل متعدد دارد. در سطح منطقه نیز شاهد فاصله گرفتن و درگیری بین کشورها هستیم که صبغه مذهبی و امنیتی به آن داده می شود. همه اینها موجب شده تا موضوع فلسطین نیز در سطح جهان کمرنگ شود.

قدومی در بخش پایانی ضمن نفی هرگونه همکاری و همراهی حماس با مخالفان بشار اسد و ابراز تمایل برای بازگشت به سوریه در مورد مشکلات منطقه و مردم غزه و کرانه باختری نیز مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام مداح از کارشناسان حوزه فلسطین در ادامه این میز گرد طی سخنانی گفت: امروز حمایت از فلسطین همه گیر شده و مردم دنیا به فلسطین و مردم آن بی توجه نیستند.

وی گفت: بسیار دردناک است که ابر قدرتها چگونه جریانهای تکفیری را ایجاد کردند و به جان مسلمانان انداختند.

وی افزود: دنیای اسلام باید بیدار شده و به حل این مشکل بپردازد.

در پایان این میزگرد سخنرانان به سئوالات حاضرین پاسخ دادند و حاضرین با یادداشتی در دفتر یادبود کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین یاد و خاطرات و مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی  را گرامی داشتند.

پربیننده ترین خبرها