پوتین از اعطای «هدیه ای ارزشمند» به ترامپ خودداری کرد

پوتین از اعطای «هدیه ای ارزشمند» به ترامپ خودداری کرد
چهارشنبه 29 دی 1395 - 18:49

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تمدید دو ساله، مدت اقامت "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در روسیه خبر داد.

العالم اروپا
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقامت پیمانکار سابق آژانس امنیت آمریکا را که به دنبال افشاگری از آمریکا، متواری و به روسیه پناهنده شده بود، برای دو سال دیگر تمدید کرد.
به نوشت خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ماریا زاخارووا، این سخنان را پس از آن مطرح کرد که مایکل موریل معاون سابق رییس آزانس اطلاعات مرکزی آمریکا تصریح کرد که ولادمیر پوتین با تسیلم ادوارد اسنودن به سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا، فرصت بسیاری خوبی برای اعطای هدیه ای ارزشمند به ترامپ در پیش‌رو دارد.
سخنگوی وزرات خارجه روسیه اظهارات موریل را ایدئولوژی خیانت توصیف و خاطرنشان کرد که سخنان موریل بیانگر آن است که تحویل دادن پناه‌جویان و کسانی که متقاضی حمایت هستند، برای سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا امری عادی است.
در سال 2013 نام ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور در رسانه ها مطرح شد.

او که برای نهادهای اطلاعاتی کار کرده بود، ابتدا درباره برنامه گسترده جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا از مردم این کشور و همچنین دیگر کشورها افشاگری هایی کرد و سپس از کشورش متواری شد.

به دنبال جنجال بر سر این افشاگری ها، در 21 ژوئن 2013 وزارت دادگستری آمریکا اسنودن را به دو جرم «نقض قانون مربوط به جاسوسی» و «سرقت اسناد متعلق به دولت آمریکا» متهم کرد.

اسنودن ابتدا به هنگ کنگ رفت و پس از انتشار گزارش های مختلف درباره درخواست پناهندگی او از کشورهای مختلف، خود را به فرودگاه مسکو رساند.

مرداد ماه سال 1392 ، وکیل روس ادوارد اسنودن اعلام کرد موکلش فرودگاه مسکو را ترک کرده، و به یک مکان امن رفته است. او بالاخره در همان ماه توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت یکساله دریافت کند.

مردادماه سال 1393 وکیل اسنودن از اعطای حق اقامت سه ساله روسیه به موکلش توسط مقامات روس خبر داده بود.
213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها