مرکز حقوق بشر بحرین سرکوب تظاهرات مردمی را محکوم کرد

مرکز حقوق بشر بحرین سرکوب تظاهرات مردمی را محکوم کرد
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 11:07

مرکز حقوق بشر بحرین اقدام های ظالمانه حکومت این کشور در سرکوب تظاهرات مردمی را که در اعتراض به اعدام 3 تن از شهروندان پس از شکنجه طولانی به راه افتاده بود، محکوم کرد.

العالم - بحرین
به گزارش سایت "منامه پست" این مرکز با صدور بیانیه ای دیروز چهارشنبه 29 دیماه (18 ژانویه 2017) گفت که حکومت بحرین از زمان سرکوب تظاهرات میدان "اللؤلؤه" در سال 2011، تعهدات خود در زمینه اصول حقوق بشر به خصوص آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز را زیر پا گذاشته است. همچنین اقام این حکومت در توسل به زور افراطی در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی، زندگی مردم را در معرض خطر قرار داده است.
این مرکز از رصد بازداشت بی دلیل 20 شهروند از جمله سه کودک – که بعدا آزاد شدند – و ثبت 150 مورد تظاهرات مسالمت آمیز در 38 منطقه از 15 ژانویه جاری تا امروز خبر داد و گفت که از این مجموع، 53 مورد با استفاده از گلوله های ساچمه ای و بمب های گازی سرکوب شده اند و ده ها نفر در این میان مجروح شده اند.
مرکز حقوق بشر بحرین در این بیانیه از آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست دولت بحرین را برای توقف فوری سرکوب ظالمانه تظاهرات مسالمت آمیز و تضمین حقوق بشر مخصوصا آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز و آزادی تمام زندانیان سیاسی و محاکمه عناصر امنیتی که مرتکب استفاده افراطی از گاز اشک آور شده اند تحت فشار قرار داده و از فروش اسلحه به بحرین به دلیل این که در سرکوب مردم به کار می روند، خودداری کنند.
208

پربیننده ترین خبرها