آزمایش خودروی پرنده ایرباس تا پایان سال 2017

آزمایش خودروی پرنده ایرباس تا پایان سال 2017
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 13:30

شرکت ایرباس با این پیش‌بینی که تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت جهان در شهر‌ها زندگی خواهند کرد ، برای رفع مشکل ترافیک در شهر‌ها، به فکر ساخت ماشین‌های پرنده افتاده‌است.

العالم - گوناگون

بخش حمل و نقل هوايي شهري شركت ايرباس براي رفع گره‌هاي ترافيكي در شهر‌هاي بزرگ راه‌حل‌هاي مختلفي را ارائه كرده‌است كه شامل خودروي تك سرنشينه، پهپاد‌هاي حمل كالا و اتوبوس‌هاي خودكار است.
تام اندرز مدير عامل شركت ايرباس در كنفرانس DLD در مونيخ پروژه‌هاي شركتش، از جمله ساخت خودروهاي پرنده تك سرنشين تا پايان سال 2017 را معرفي كرد.
اين خودروي پرنده كه واهانا نام دارد،‌خودرو-هواپيمايي خودكار است كه ايرباس آن را راه‌حلي عملي براي رفع گره‌هاي ترافيكي در شهر‌هاي بزرگ مي‌داند و اطمينان دارد مي‌توان آن را تا پايان سال 2017 ميلادي در اختيار شهرنشينان قرار دهد.
به گفته ايرباس، بسياري از فناوري‌هاي مورد نياز براي ساخت اين خودرو، از جمله باتري‌ها، موتورها، فناوري حسگر و پيشگيري از برخورد و الكترونيك‌هاي پروازي در دسترس يا موجودند و تنها چالش موجود، گنجاندن آنها در قالب يك خودرو است.
ايرباس همچنين طرحي براي ساخت خودروي پرنده برقي و چند سرنشينه در سر مي‌پروراند كه هنوز آن را رونمايي نكرده‌است، اما گفته مي‌شود اين خودرو از چند موتور رانشي برخوردار بوده و ظاهري شبيه به پهپاد‌ها دارد. در ابتدا اين خودروها به گونه‌اي توليد خواهند شد كه هدايت آنها به راننده يا خلبان نياز داشته باشد تا به اين شكل بازار راحت‌تر آنها را بپذيرد.اما قرار است در نهايت اين خودروها به صورت كاملا خودكار ارائه شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها