آزادسازی کامل «تلکیف» در شمال شرق موصل

آزادسازی کامل «تلکیف» در شمال شرق موصل
پنج‌شنبه 30 دی 1395 - 16:48

نیروهای مشترک عراقی شهرستان تلکیف در شمال موصل و همچنین کاخهای ریاست جمهوری را در شرق موصل آزاد کردند.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم در استان نینوا، فرماندهی عملیات موصل از آزادسازی ساختمان شورای شهر و دادگاه و فرمانداری شهرستان تلکیف و برافراشتن پرچم عراق بر فراز آنها خبر داد.

این در حالی است که نیروهای عراقی به آزادسازی آخرین محله های بخش شرقی موصل ادامه می دهند و با آزادسازی محله های الراشدیه و العربی و میسان و الغابات، بخش شرقی موصل به طور کامل آزاد خواهد شد.

منابع نظامی عراق هم اعلام کردند نیروهای عراقی به کرانه رود دجله رسیدند و آمادگی های خود را برای آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی شهر از سر گرفتند.

حیدر قاسم خبرنگار شبکه العالم در محله فلسطین در شهر موصل درباره آخرین تحولات نبرد موصل گفت: تنها بخشهای کمی در منطقه بستان و منطقه الرشیدیه و بخشهایی از تپه العربی باقی مانده اند. اکنون نیروهای عراقی از لحاظ نظامی بر همه ساحل در بخش شرقی تسلط یافته اند زیرا گروه تروریستی داعش در این مناطق به طور کامل فرو پاشیده است. داعش هیچ توانی برای مقابله با نیروهای عراقی ندارد.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای مشترک عراقی امروز بیش از چهل فرد مسلح را به قتل رساندند و بیش از شش خودروی بمبگذاری شده را خنثی کردند که یکی از آنها در کنار یک بازار قرار داشت. اکنون اوضاع در بخش شرقی موصل به حالت عادی در آمده است و صبح امروز اهالی موصل در مناطق مختلف این بخش در کنار سربازان عراقی به جشن شادمانی پرداختند. این تصویری که مشاهده می کنید مربوط به بازار اصلی بخش شرقی موصل است زندگی به آن برگشته است در حالی که نیروهای عراقی پس از پیروزی هایی که محقق ساختند در آن قدم می زنند.

بسیاری از مدارس نیز درهای خود را برای استقبال از دانش آموزان گشودند و همچنین اداره های آب و برق، کار خود را از سر گرفتند تا آنچه را که این گروه های تروریستی تخریب کردند بازسازی کنند. تروریستها بیشتر بیمارستانها و مدارس و نهادهای دولتی و همچنین بیش از ده پل را در بخش شرقی موصل منفجر کردند.

پربیننده ترین خبرها