طومار نمایندگان انگلیس علیه لابی "اسرائیل"

طومار نمایندگان انگلیس علیه لابی
جمعه 1 بهمن 1395 - 12:03

گروهی از نمایندگان انگلیس در طوماری خواهان تحقیق درباره تلاش لابی رژیم صهیونیستی در لندن برای تاثیر گذاری بر انتصابات در انگلیس شدند.

العالم - اروپا

گروهی از نمایندگان انگلیس طوماری را در شبکه اینترنت منتشر کرده و در آن خواهان تحقیق درباره مطالبی شدند که شبکه تلویزیونی الجزیره قطر منتشر کرد.
این شبکه در تحقیقات خود از تلاش یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی برای سرنگون کردن شماری از وزرا و نمایندگان پارلمان انگلیس خبر داد.

نمایندگان پارلمان انگلیس در طومار خود همچنین خواهان تحقیق درباره میزان تاثیر لابی رژیم صهیونیستی در روند دموکراسی در انگلیس شدند.

به نوشته سایت "عربی 21"، امضا کنندگان این طومار به دخالت سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در اوضاع سیاسی انگلیس و تشکیل گروههای در داخل حزب محافظه کار و حزب کارگر این کشور اشاره کردند که "نگران کننده است".

این نمایندگان افزودند: گفته های یک کارمند سفارت اسرائیل، دخالت گسترده خارجی در سیاست داخلی انگلیس را ثابت می کند که "یک مسئله امنیتی ملی خطرناک به شمار می رود".

امضا کنندگان طومار خواهان بحث و بررسی علنی مسئله شده و از دولت انگلیس خواستند تا تحقیقی را در این باره آغاز کند.

شای ماسوت کارمند سفارت رژیم صهیونیستی در لندن پیشتر از سمت خود به خاطر رسوایی این سفارت استعفا کرد. سفارت رژیم صهیونیستی در لندن فیلم های مستندی را برای واحد تحقیقات شبکه الجزیره فاش کرده بود.

ماسوت در دام یکی از خبرنگاران شبکه الجزیره از اقدامات و نقشه هایش برای نفوذ در عرصه سیاسی انگلیس پرده برداشت.

شبکه الجزیره در این باره گفته است که خبرنگار این شبکه چندین ماه پیش با نام مستعار "رابین" در محافل دانشگاهی انگلیس نفوذ کرده و در فعالیت‌ های حمایت از رژیم صهیونیستی مشارکت داشته و این اطلاعات را جمع آوری کرده است.

در یک فایل محرمانه که شبکه الجزیره پخش کرد، ماسوت درحال برنامه ریزی با خانم ماریا استریزولو معاون وزیر آموزش و پرورش انگلیس برای سرنگون کردن آلن دانکن وزیر مشاور در امور خارجی این کشور مشاهده شد. دانکن به مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس مشهور است.

افشای دست داشتن شماری از مسئولان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، در تلاش برای برکناری وزرا و نمایندگان انگلیسی مخالف این رژیم، اخیرا جنجال برانگیز شد.

مسئولان دو حزب کارگر و محافظه کار هم خواستار تحقیقات در این باره شده اند.

6

پربیننده ترین خبرها