انتقاد ترامپ از پوشش مغرضانه مراسم تحلیف

انتقاد ترامپ از پوشش مغرضانه مراسم تحلیف
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 09:50

رئیس‌جمهور آمریکا از رسانه‌های این کشور به دلیل پوشش نامناسب مراسم تحلیف و کم نشان دادن تعداد شرکت کنندگان انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از واشینگتن‌پست؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نخستین روز ریاست‌جمهوری خود را به انتقاد از رسانه‌هایی گذراند که مراسم تحلیف وی را پوشش دادند.
وی به برجسته کردن تظاهرات مردم در رسانه‌ها، معترض است. مردم آمریکا برای ابراز مخالفت خود با دونالد ترامپ که از نظرشان برای سمت ریاست‌جمهوری مناسب نیست به خیابان‌ها آمده‌اند. دونالد ترامپ برای انتقاد از خبرنگاران به دلیل پوشش دادن این اعتراضات به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت. او خبرنگاران را «دروغ‌گوترین افراد روی کره زمین» می‌داند.
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص اعلام کرد رسانه‌ها با پوشش مغرضانه مراسم تحلیف ترامپ سعی کردند تعداد افرادی را که در آن شرکت کردند کم جلوه دهند.
ترامپ رسانه‌ها را به نشان دادن فضاهای خالی از مردم متهم کرد. برخی از رسانه‌ها تعداد افرادی که به مراسم تحلیف ترامپ آمدند را 250 هزار نفر اعلام کردند. این در حالیست که ترامپ معتقد است تقریباً یک تا یک و نیم میلیون نفر برای شرکت در مراسم تحلیف آمده بودند.
اسپایسر در تأیید اظهارات ترامپ مدعی شد از پارک نشنال مال تا بنای یادبود جرج واشینگتن تقریباً 700 هزار نفر برای تماشای این مراسم صف کشیده بودند.
ترامپ که پیش از این همواره به انتقاد از مراکز اطلاعاتی آمریکا پرداخته و حتی آنها را به حزب نازی‌ آلمان ارتباط داده بود، پس از آغاز رسمی کار خود به عنوان رئیس‌جمهور برای قدردانی از جامعه اطلاعاتی آمریکا به مقر سیا در ایالت ویرجینیا رفت. اما این جلسه بیشتر به انتقاد از رسانه‌ها اختصاص یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها