واکنش شورای امنیت به تخریب آثار باستانی تدمر

واکنش شورای امنیت به تخریب آثار باستانی تدمر
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 14:39

شورای امنیت بین الملل جنایت تخریب عمدی آثار باستانی و میراث فرهنگی ارزشمند تدمر سوریه توسط گروه تروریستی داعش را تخریب کرد.

العالم - سوریه
در بیانیه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل که خبرگزاری چین "شینخوا" آن را منتشر کرد آمده است: "اعضای شورای امنیت از گزارش های مربوط به این موضوع که بخشی از آنها توسط سازمان یونسکو ارائه شده، شوکه شده است در گزارش یونسکو تصریح شده است که میراث فرهنگی شهر تدمر سوریه از جمله بخش هایی از آمفی تئاتر روم باستان و تترابیلون ویران شده است... و عکس هایی که با ماهواره و دیگر وسایل گرفته شده، این موضوع را تأیید می کند."
تروریست های داعش در چارچوب حمله به میراث فرهنگی و آثار باستانی جهان، "آمفی تئاتر رومی" و "تترابیلون" در شهر باستانی تدمر را که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده بود، ویران کردند.
در این بیانیه آمده است "گروه تروریستی داعش و برخی افراد و مجموعه های دیگر وابسته به گروه تروریستی القاعده سود سرشاری از غارت و قاچاق آثار باستانی سوریه به جیب زده و از درآمد حاصل از آن برای تقویت فرآیند عضوگیری و افزایش توانمندی های عملیاتی شان و اجرای حمله های تروریستی استفاده می کنند."
اعضای شورای امنیت بین الملل همچنین نگرانی عمیق خود را درباره تأمین امنیت و سلامت هزاران تن از ساکنان این شهر اعلام کرده و اقدامات تروریستی داعش در سوریه را به شدت محکوم کردند.
گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه گذشته با ارتکاب جنایتی در شهر تدمر، 12 نفر را به قتل رساندند که حداقل 4 نفر از آنها کارمند و مدرسانی بودند که پیشتر آنها را ربوده بودند.
در این بیانیه همچنین آمده است کشورهای عضو شورای امنیت بر ضرورت سپردن جنایتکاران به دست عدالت و شکست گروه تروریستی داعش و نابودی تمام کسانی که افکار افراطی و متعصبانه و خشونت آمیز دارند تأکید کردند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها