موج جدید شهرک سازی صهیونیست ها با شروع دولت ترامپ

موج جدید شهرک سازی صهیونیست ها با شروع دولت ترامپ
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 00:06

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مجوز ساخت صدها واحد مسکونی را در سه شهرک در شرق بیت المقدس صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

 صدور مجوز برای ساخت این واحدهای مسکونی جدید درحالی صادر شد که تنها دو روز از مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا می گذرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس، شهرداری بیت المقدس مجوز ساخت بیش از 560 واحد مسکونی را در شهرک های  پسگات زیو، رامات شلومو و راموت  صادر کرد، مناطقی که به بیت المقدس ضمیمه شده است اما در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

مئیر تورگمان Meir Turgeman رئیس کمیته برنامه ریزی و ساختمان سازی شهرداری بیت المقدس در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت صدور مجوز برای ساخت این واحدهای مسکونی تا پایان کار دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا مسکوت مانده بود.

وی افزود:‌ به من گفته شده بود صبر کنم تا ترامپ قدرت را در آمریکا به دست بگیرد زیرا او با مسئله شهرک سازی در بیت المقدس مشکلی ندارد.

تورگمان تصریح کرد صدها واحد مسکونی دیگر نیز در انتظار صدور مجوز ساخت است.

اقدام اسرائیل به ساخت واحدهای در سرزمینی که فلسطینیان آن را بخشی از کشور آینده فلسطینی می دانند ماه دسامبر به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل  از دستور کار شهرداری بیت المقدس خارج شده بود تا از انتقادهای بیشتر دولت اوباما از برنامه های اسرائیل در این زمینه جلوگیری شود.

دولت راستگرای اسرائیل انتظار دارد رویکرد ترامپ در قبال شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس - مناطقی که اسرائیل در جنگ سال 1967 اشغال کرد - در مقایسه با دولت قبلی حمایتی تر باشد.

نتانیاهو گفت روز یکشنبه نخستین گفتگوی تلفنی خود را با ترامپ از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا انجام خواهد داد.

وی در نشست هفتگی کابینه اسرائیل افزود: مسائل زیادی پیش روی ما قرار دارد. مسئله اسرائیل - فلسطین، اوضاع در سوریه و تهدید ایران از مسائلی است که ما با آنها روبرو هستیم.

نبیل ابو رودینه سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت فلسطینیان این اقدام را محکوم می کنند.

وی افزود: ما تصمیم اسرائیل را به تایید مجوز برای ساخت این واحدهای مسکونی جدید به شدت محکوم می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها