بارزانی: نوری مالکی بیاید مستقل می‌شویم!

بارزانی: نوری مالکی بیاید مستقل می‌شویم!
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 12:48

رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرد در صورت نخست وزیری نوری مالکی، استقلال این منطقه را اعلام خواهد کرد.

العالم عراق
 

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: اگر نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون سمت نخست وزیری عراق را به دست بگیرد ، استقلال کردستان را اعلام خواهم کرد.
سایت سومریه نیوز به نقل از بارزانی گزارش داد: هر زمان که نوری مالکی سمت نخست وزیری عراق را به دست بگیرد، استقلال کردستان را اعلام خواهد کرد و هر چه پیش آید، بیاید؛ و با هیچ کسی هم کاری نخواهم داشت.
بارزانی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: نمی توان در عراقی زندگی کرد که نخست وزیرش مالکی باشد.
بارزانی درباره روابط منطقه کردستان عراق با آمریکا نیز گفت: مسئولان منطقه کردستان روابط خوبی با گروه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دارند، و ما پیش بینی می کنیم که آمریکا همچنان از کُردها حمایت کند.
بارزانی گفت: من در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و شخصیت های سیاسی بغداد گفته ام که عراقی ها نمی توانند با همدیگر همکاری واقعی داشته باشند و بهتر است که با یکدیگر همسایگان خوبی باشیم. دیدن عراقِ یکپارچۀ قبلی دشوار و بهتر بگویم بسیار دشوار است.
بارزانی درباره جنگ با داعش هم گفت: عملیات موصل تاکنون ضربۀ مهلکی به داعش زده است و پیشمرگه از زمان آغاز عملیات یک هزار و 668 کشته و 9 هزار و 725 مجروح داده است (11 هزار و 393 کشته و مجروح) و داعش در این عملیات 15 هزار نفر از نیروهایش را از دست داده است.
بارزانی خاطرنشان کرد: هدف از کنار گذاشتن هوشیار زیباری از وزارت دارایی، ضربه زدن به حیدر العبادی و اخلال در عملیات موصل بود.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها