سخنگوی کاخ‌سفید خطاب به خبرنگاران: دروغ نمی‌گویم!

سخنگوی کاخ‌سفید خطاب به خبرنگاران: دروغ نمی‌گویم!
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 08:48

شان اسپایسر پس از آشکار شدن اظهارات نادرستش در خصوص جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ، به خبرنگاران وعده داد دیگر به آن‌ها دروغ نگوید!

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز؛ شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگاران وعده داد هرگز به آن‌ها دروغ نگوید. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که شواهد موجود از نادرست بودن ادعا‌های اخیر وی در خصوص جمعیت حاضر در مراسم تحلیف دونالد ترامپ حکایت دارد.
سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در اظهاراتی عجیب مدعی شده بود جمعیت حاضر در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، بزرگترین جمعیتی بود که تا کنون در مراسم تحلیف یک رئیس‌جمهور حضور یافته است. اما تصاویر ثبت‌شده حکایت از آن داشت که جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ، در قیاس با جمعیت حاضر در نخستین مراسم تحلیف باراک اوباما در سال 2009 کمتر بود.
اسپایسر ساعاتی پیش در نخستین نشست خبری رسمی خود در کاخ سفید در پاسخ به یک خبرنگار گفت: «قصد ما این است که هرگز به شما دروغ نگوییم. ... می‌خواهم با رسانه‌ها رابطه سالمی داشته باشم.»
البته وی از اظهارات روز شنبه خود دفاع کرد و انعکاس نظرات ترامپ و اعضای کابینه وی را حق خود نامید. اسپایسر گفت ترامپ و مشاورانش از نحوه پوشش رسانه‌ها از مراسم تحلیف ناراحت هستند. او به پرسش‌های 43 خبرنگار پاسخ داد؛ در حالی که روز شنبه از پاسخ به پرسش‌های آن‌ها امتناع کرده بود. اسپایسر همچنین قصد دارد از طریق نرم‌افزار «اسکایپ» به پرسش‌های خبرنگارانی که در واشینگتن حضور ندارند پاسخ دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها