ایران، روسیه و ترکیه بر آتش بس سوریه نظارت میکنند

ایران، روسیه و ترکیه بر آتش بس سوریه نظارت میکنند
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 11:11

خبرهای رسیده از آستانه حاکی است که ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور مبتکر مذاکرات صلح سوریه در نشست آستانه، کمیسیون نظارت بر اجرای آتش بس تشکیل می دهند.

العالم- ایران

اعضای هیات های ایران، روسیه و ترکیه روز سه شنبه در چهارمین نشست مشترک سه جانبه در حاشیه مذاکرات آستانه، ساختارهای لازم برای نظارت بر آتش بس و پایان درگیری در سوریه را بررسی کردند.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است این سه کشور به عنوان ضامن توافقنامه ٢٩ دسامبر که در مسکو با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و احمد چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه تائید شد، کمیسیونی برای نظارت بر آتش بس سوریه تشکیل دهند.
همچنین روز پایانی گفت وگوهای سوری در پایتخت قزاقستان با برگزاری چند ملاقات دوجانبه بین هیات های شرکت کننده آغاز شد.

قرار است استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل عصر امروز و در پایان مذاکرات عمومی، بیانیه مشترک اجلاس را که به تایید و تصویب ایران، روسیه و ترکیه می رسد، قرائت کند.
محور این مذاکرات که با حضور حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه و سرگئی لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امورسوریه در هتل ریکسوس جریان دارد، افزایش تلاش ها برای تثبیت آتش بس و حل سیاسی بحران سوریه است.
نشست آستانه با هدف شکستن بن بست از سرگیری مذاکرات صلح سوری در ژنو برنامه ریزی شده که از هفت ماه پیش با کارشکنی گروههای مسلح تحت حمایت گروه کشورهای ضد سوری از جمله عربستان سعودی متوقف شده است.

همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که نشست آستانه مقدمه ای برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح در ژنو است که هشتم فوریه (20 بهمن) با نظارت سازمان ملل متحد در ژنو آغاز خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها