دی میستورا: به پایان نشست آستانه نزدیک شدیم

دی میستورا: به پایان نشست آستانه نزدیک شدیم
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 11:53

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از نزدیک شدن به پایان نشست آستانه خبر داد.

العالمآستانه

"استفان دی‌میستورا" روز سه شنبه اعلام کرد، نشست آستانه و مذاکرات بین هیئت رسمی سوریه و گروه های معارض به پایان نزدیک شده است.
وی گفت: با اعلام پایان نشست فاصله ای نداریم، و مذاکرات بسیار فشرده است، زیرا مسائل فقط به یک برگه مربوط نیست، بلکه شامل آتش بس است که مرتبط با جان سوری ها می باشد.

نشست آستانه دیروز آغاز شد و مذاکره کنندگان از صبح امروز فعالیتهای خود را از سرگرفتند. 

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به هیئت سوری گفت: نشست آستانه شاهد اقداماتی از جانب ترکیه برای افزودن تعابیر و اصطلاحاتی خارج از چارچوب این نشست بود؛ نشستی که هدف اصلی آن تثبیت آتش بس و تقویت آن است.
به گفته این منبع، در جلسه روسیه، ایران و ترکیه با حضور استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل، موضوع توافق نهایی درخصوص بیانیه پایانی و تقویت آتش بس و ایجاد راهکاری مشخص برای نظارت بر اجرای این توافق، بررسی خواهد شد.
این منبع نزدیک به هیئت سوری خاطرنشان کرد: گفتگوهای غیر رسمی بین هیئت سوریه و هیئتهای روسی و ایرانی ادامه دارد، و با وجود مانع تراشی های ترکیه، اراده ای مشترک از جانب این سه هیئت برای رسیدن به نتایج مثبت در نشست آستانه وجود دارد.
این منبع تأکید کرد: هیئت رسمی سوریه اطمینان دارد، در صورت وجود اراده نزد گروه های شرکت کننده در نشست آستانه، می توان به نتایجی مثبت رسید

پربیننده ترین خبرها