ویدیو ... واکنش‌های شاد رهبر کرۀ شمالی پس از آزمایش موشکی!

سه شنبه 5 بهمن 1395 - 22:48

رهبر کرۀ شمالی پس از پرتاب آزمایشی یک موشک میان‌برد گفته است این کشور اکنون توانایی حمله به منافع امریکا را دارد.

العالم آسیا

به گزارش پرس تی وی فارسی، تلویزیون دولتی کره شمالی (کی‌آر‌تی)، سه‌شنبه ویدئویی از نظارت کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر شلیک آزمایشی یک موشک میان‌برد را منتشر کرده که وی در آن پس از پرتاب موشک بسیار ذوق‌زده می‌شود.

به گزارش کی‌آر‌تی، رهبر کرۀ شمالی پس از تماشای پرتاب آزمایشی موشک هوآسونگ-10 گفت این کشور اکنون توانایی حمله به منافع امریکا را در اقیانوس آرام دارد.

بر اساس این گزارش، موشک هوآسونگ-10 با نام رسمی «بی‌ام- 25 موسودان» بومی کرۀ شمالی  است و در اوایل تیر امسال پرتاب شده است.

به گفتۀ مقامات نظامی کرۀ جنوبی و امریکا، کرۀ شمالی در 2 تیر امسال ظاهراً دو موشک میان‌برد موسودان را پرتاب کرده که پرتاب اولی با شکست مواجه شده، اما پرتاب دومین موشک موفق بوده است.

این مقامات افزودند دومین موشک در جهت ژاپن پرتاب شده؛ به ارتفاعات بالا رسیده و حدود 400 کیلومتر آن‌طرف‌تر به دریا اصابت کرده است.

این موشک طراحیِ بُرد بیش از 3 هزار کیلومتری دارد به این معنی که کل ژاپن و جزیرۀ گوآم در اقیانوس آرام که جزء قلمرو ایالات‌متحده محسوب می‌شود، به‌طور بالقوه در تیررس آن قرار دارند.

رهبر کرۀ شمالی در سخنرانی سال جدید گفت این کشور به آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای نزدیک شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی، شلیک آزمایشی این موشک ممکن است هر لحظه صورت گیرد.

مقامات امریکایی 30 دی امسال گفتند شواهد حاکی است کرۀ شمالی احتمالاً خود را برای آزمایش موشکی جدیدی طی چند روز یا چند هفتۀ آینده آماده می‌کند.


شلیک موشک بالستیک از زیردریایی کرۀ شمالی در مکانی نامعلوم، 4 اردیبهشت 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
کره شمالی 30 دی سال جاری اعلام کرد هدف از آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر این کشور شبیه‌سازی حملات اتمی احتمالی به اهداف امریکا در کرۀ جنوبی بوده و رهبر کرۀ شمالی شخصاً بر این آزمایش‌ها نظارت داشته است.

از دی‌ماه سال گذشته که کرۀ شمالی از انفجار موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی به‌عنوان چهارمین آزمایش اتمی خود خبر داد، تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است.

پیونگ‌یانگ اعلام کرده است برنامۀ هسته‌ای خود را در راستای بازدارندگی مقابل تهاجم بالقوۀ امریکا و متحدان منطقه‌ای آن تقویت خواهد کرد.

کرۀ شمالی اخیراً مورد شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه گذشته قرار گرفته است. با این حال، این کشور اعلام کرده است تا زمانی که امریکا به سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ خاتمه ندهد و مرکز فرماندهی نظامی خود در کرۀ جنوبی را منحل نکند، برنامه هسته‌ای کرۀ شمالی متوقف نخواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها