ترامپ امروز دستور ساخت دیوار مرزی را صادر می کند

ترامپ امروز دستور ساخت دیوار مرزی را صادر می کند
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 08:21

رسانه های آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه با صدور دستور ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا با مکزیک به وعده انتخاباتی خود در برخورد با مهاجران عمل کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز، ترامپ روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: چهارشنبه روز مهمی در بحث امنیت ملی است. ساخت دیوار تنها یکی از اقدامات دولت خواهد بود.
رویترز اخیرا گزارش داده بود که ترامپ خواستار ارزیابی منابع موجود در آمریکا برای ساخت دیوار مرزی شده است.
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به دولت اعلام کرده که ساخت یک دیوار به طول بیش از 600 کیلومتر در مرز مشترک با مکزیک نزدیک به 11 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.
رئیس جمهوری جدید آمریکا که از همان آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، موضعی سخت در قبال مساله مهاجرت داشته، ساخت این دیوار در مرز با مکزیک را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی وعده داده و گفته است که مکزیکو سیتی را مجبور می کند که هزینه ساخت آن را پرداخت کند ؛ اظهاراتی که انتقاد شدید مقام های مکزیک را به دنبال داشته است.
دستور ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک همزمان با سفر وزیر خارجه مکزیک صورت می گیرد که روز چهارشنبه با هدف تدارک دیدار آتی رهبران دو کشور به واشنگتن سفر می کند.
به گزارش ایرنا، منابع آگاه همچنین در همین رابطه خبر می دهند که دستور ساخت دیوار مرزی، تنها دستور اجرایی روز چهارشنبه ترامپ نیست.
رئیس جمهوری آمریکا بر اساس شنیده ها قرار است که برخی محدودیت های جدید بر ضد مهاجران و پناهجویان وضع کند که ممکن است حتی شامل منع پذیرش چند ماهه پناهجوها تا تعیین ساز و کار های نظارتی لازم باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها