هشدار جدی ترامپ به مقامات شیکاگو

هشدار جدی ترامپ به مقامات شیکاگو
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 08:53

دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر به مقامات شیکاگو در مورد لزوم کاهش جرایم و کشتار در این شهر هشداری جدی داد.

العالم - آمریکا

 به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در حساب توییتر خود نوشت "اگر مقامات شیکاگو به کشتار وحشتناک" در این شهر پایان ندهند، «فدرال» را به این ایالت ارسال می کند".
وی روز جمعه هفته گذشته در مراسم تحلیف خود، ساختار سنتی واشینگتن را متهم کرد فقط از خودش حفاظت می کند و شهروندان عادی که از فقر و جنایت به ستوه آمده اند را رها کرده است. او افزود: "این کشتار و خونریزی همینجا و همین الان به پایان می¬رسد".
ترامپ در این توییت گفت: اگر شیکاگو این کشتار وحشتناک، که فقط در سال 2017 منجر به مرگ 42 نفر در 228 تیراندازی شده را متوقف نکند، من فدرال را برای حل مشکل روانه میدان می کنم".
اما دقیقا واضح نیست منظور ترامپ از "فدرال" چیست.
ترامپ در خلال کمپین انتخاباتی خود هر از چندی شیکاگو را بعنوان شهری که جنایتهای درون شهری در آن رو به افزایش است، مثال زد. شیکاگو سومین شهر پر جمعیت آمریکاست و میزان خشونت در آن پس از دو دهه سیر نزولی، در سال 2016 رو به افزایش نهاد.
رئیس جمهور آمریکا، 2 ژانویه سال جاری نیز درباره تلاش مقامات شیکاگو برای کاهش میزان جنایت این شهر در توییتر گفته بود: «اگر شهردار نتواند این کار را بکند، باید از فدرال کمک بخواهد».
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واپسین نشستِ مطبوعاتی خود در سال 2016، از خشونت‌های اجتماعی به عنوان یکی از مشکلاتِ حل‌نشده در کشورش یاد کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها نگرانند که چگونه از فرزندانشان مراقبت کنند.
طبق قوانین آمریکا، ایالت‌ها در امور امنیت داخلی‌ مستقل هستند؛ مگر آنکه رسما درخواست کمک کنند یا پرونده‌ای امنیتی، به بیش از یک ایالت مربوط باشد که در این صورت، 'پلیس فدرال آمریکا' (FBI) وارد عمل می‌شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها