محکومیت اقدام ترامپ از سوی شورای آمریکا-ایران

محکومیت اقدام ترامپ از سوی شورای آمریکا-ایران
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 09:49

شورای آمریکا-ایران اقدام قریب‌الوقوع ترامپ در خصوص اعمال محدودیت بر ورود ایرانیان و مسلمانان به آمریکا را محکوم کرد.

العالم - آمریکا

شورای آمریکا-ایران با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود اجرایی شدن قریب‌الوقوع تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اعمال محدودیت بر سفر مسلمانان و شهروندان ایرانی به آمریکا را محکوم کرد. ترامپ قرار است امروز محدودیت‌هایی را بر سفر اتباع ایرانی و 6 کشور مسلمان دیگر به آمریکا وضع کند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ در حال عملی کردن ننگین‌ترین و تبعیض‌آمیزترین وعده‌هایش در مبارزات انتخاباتی است. او به دنبال ممنوعیت (سفر) مسلمانان (به آمریکا) بود و حالا نخستین گام‌ها را در این خصوص برمی‌دارد. اوضاع اینطور نخواهد ماند. مردم آمریکا بهتر از این هستند.»
بیانیه شورای آمریکا-ایران می‌افزاید: «این حکم حکومتی، چالشی اساسی برای آن چیزی است که آمریکا قرار است نماینده آن باشد. بسیاری از ایرانی-آمریکایی‌ها، مانند بیشتر آمریکایی‌ها، برای آینده‌ای درخشان‌تر بر مبنای وعده‌ای که آمریکا قرن‌هاست آن را به نمایش گذاشته به اینجا مهاجرت کردند. دونالد ترامپ ظاهراً مایل است آن آمریکا را دور بیندازد و ما را از یک مسیر خطرناک به سوی آینده‌ای تاریک ببرد. ما هرگز تصور نمی‌کردیم ایالات متحده به کشوری تبدیل شود که درهایش را می‌بندد و رسماً از خارجی‌ستیزی چشم‌پوشی می‌کند.»
نگارندگان این بیانیه می‌افزایند: «جامعه ایرانی-آمریکایی به لطف ترامپ همین حالا هم با تهدید مواجه است. در سال 2015، پس از آن که دونالد ترامپ خواستار محدودیت سفر مسلمانان شد، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از عباراتی در قانون استفاده کردند که مانع بهره‌مندی افراد دارای دو تابعیت از ایران و همچنین سوریه و سودان از طرح ارائه روادید می‌شود. حالا اقوام ما هنگام ورود به این کشور با ممنوعیت روبرو خواهند شد و بعدها نیز در معرض آزمون‌های ایدئولوژیک قرار خواهند گرفت. ... این وضع، تبعیض‌آمیز و غیرآمریکایی است. ... ما سکوت نخواهیم کرد و از هر منبعی که در اختیار داریم برای مقابله با این اقدامات ننگین استفاده می‌کنیم.»

پربیننده ترین خبرها