معمار ایتالیایی:

شگفت‌انگیزترین معماری را در حرم رضوی دیدم

شگفت‌انگیزترین معماری را  در حرم رضوی دیدم
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 12:49

معمار ایتالیایی گفت: زیبایی و نوع معماری به کار رفته در حرم حضرت رضا(ع)، این مکان را به یکی از شگفت‌انگیزترین اماکن مقدس جهان تبدیل کرده است.

العالم-ایران
 به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آراشید بارود در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حدود سه سالی است که دین اسلام را برگزیده‌ام. قبل از آن یک بار برای انجام کاری به مشهد مقدس آمده بودم و در طی آن سفر به پیشنهاد یکی از دوستان برای این که نوع معماری حرم را ببینم به این مکان مقدس مشرف شدم.

وی افزود: قبل از ورود به حرم گنبد و گلدسته‌هایی که از دور دیده می‌شد، من را به خود جذب کرد و در زمانی که به حرم وارد شدم، آرامش این مکان نورانی همه وجودم را در بر گرفت. وقتی از ماهیت این مکان مقدس در دوستم سوال پرسیدم، او گفت که اینجا محل دفن یکی از نوادگان حضرت محمد(ص) و امامان شیعه است.

بارود گفت: زمانی که به سمت ضریح حرکت کردم و چشمانم به ضریح و زائران افتاد، عاشق این امام(ع) شدم و تصمیم گرفتم از همان زمان درباره این آقا و دین اسلام تحقیق کنم.

وی با اشاره به اسلام هراسی‌های موجود در کشور فرانسه گفت: متاسفانه در فرانسه که یکی از سردمداران آزادی شناخته می ­شود، برخورد نامناسبی با مسلمانان صورت می­ گیرد، به طوری که مسلمانان را محدود کرده و بانوان نمی‌توانند حجاب داشته باشند و در مکان‌های عمومی حضور یابند.

این معمار ایتالیایی گفت: مسلمانان در فرانسه برای آشنایی سایر مردم این کشور با دین اسلام، آن ها را به منازل خود دعوت می ­کنند و با انجام این مهم سبب می‌شوند که آن‌ها نگاه‌شان به اسلام عوض شده و در مراحل بعدی نیز خودشان تمایل به آشنایی با اسلام داشته باشند.

وی در پایان درباره معماری حرم حضرت رضا(ع)، گفت: معماری این حرم بسیار زیباست، به طوری که شما کمتر مکان مقدسی را می‌توانید ببینید که چنین زیبایی داشته باشد.

منبع:مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها