تاکتیک جدید داعش پس از شکست در شرق موصل

تاکتیک جدید داعش پس از شکست در شرق موصل
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 17:05

اهالی موصل گفتند که تروریست های "داعش" در آستانه حمله ارتش عراق برای آزادسازی غرب موصل اقدام به استقرار تک تیرانداز ، بر فراز ساختمانهای غرب دجله کرده اند.

العالم موصل 

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه گفت که نیروهای ارتش کشورش به طور کامل بر شرق موصل سیطره یافته و اکنون سرگرم آماده شدن برای عبور از رود دجله هستند.
اهالی این شهر به خبرگزاری رویترز گفتند که تروریست های داعش در روزهای اخیر راهی مجتمع پزشکی این شهر شامل 12 ساختمان واقع در میان پل های این شهر شدند تا از آن برای مراقبت و محل استقرار تک تیراندازهای خود استفاده کنند.
یکی از مردم گفت که بلندمرتبه ترین ساختمان این مجتمع، 7 طبقه است.
سازمان ملل متحد اعلام کرده که 750 هزار نفر در غرب موصل ساکنند که نگرانی درباره وضعیت غیرنظامیان این منطقه که کمک های سازمان های انسان دوست به آنان نمی رسد، وجود دارد.
عملیات آزاد سازی شرق موصل که صد هزار نیروی ارتش عراق، کرد و گروه های مسلح مردمی با حمایت نیروهای هوایی و زمینی ائتلاف آمریکایی در آن شرکت داشتند صد روز به طول انجامید که بزرگترین نبرد در عراق از هنگام حمله آمریکا به عراق در سال 2003 است. 
اما نبرد بخش غرب موصل که مکان اعلام خلافت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در سال 2014 در آن قرار دارد بسیار سخت و دشوار خواهد بود چون این منطقه دارای خیابان های باریک می باد که ورود زره پوش به آن، آسان نیست.
پیش بینی شده که تروریست های داعش به شدت در این نبرد بجنگند چون در این منطقه محاصره شده و هر روز حلقه محاصره آنان تنگ تر می شود.
اما خیابان های باریک آنان را از مهمترین و کارآمدترین سلاحشان که انفجارهای انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده است، محروم می سازد. 
ارتش عراق شمار تروریست های موجود در موصل را 5 تا 6 هزار نفر در ابتدای نبرد اعلام کرد که 3300 نفر آنان در نبردهای اخیر کشته شدند.
مسئولین سازمان ملل متحد می گویند که بیشتر از 160 هزار غیرنظامی از ابتدای حمله به موصل آواره شده اند که جمعیت آن قبل از آغاز این جنگ حدود 2 میلیون نفر بود.
نهادهای امدادرسان شمار کشته ها و زخمی های نظامی و غیرنظامی در این شهر را چند هزار نفر اعلام نموده اند. 
یک مسئول عراقی گفت که صدها خانواده آواره از موصل به این شهر بازگشته اند.
مصطفی حمید سرحان از مسئولین وزارت مهاجرت و مهاجرین عراق در اردوگاه خازر در جنوب شرق موصل گفت که 500 خانواده شامل 2700 نفر به مناطق آزاد شده بازگشته اند که بیشترین تعداد هستند که به این شهر آمده اند. 

206-9 

 

پربیننده ترین خبرها