ویدئو: پاکسازی آوار و بازگشایی فروشگاهها در ساحل چپ موصل

پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 21:50

مردم بخش شرقی (ساحل چپ) موصل پاکسازی آوار از محلات و خیابان های شهر را آغاز کرده اند و در حالی که تلاش نیروهای عراقی برای پاکسازی بقیه مناطق شهر از نیروهای گروه تروریستی داعش و برقراری امنیت در آن ادامه دارد مالکان فروشگاهها و مغازه ها برای بازگشایی آنها لحظه شماری می کنند.

العالمعراق

گروه تروریستی داعش، پس از بیش از دو سال اشغال موصل، چیزی جز ویرانی از این شهر برجای نگذاشته است. به طوری که بیشتر ساختمان ها و تأسیسات زیربنایی از جمله نهادهای خدماتی و بهداشتی به طور عمدی توسط عناصر داعش، بمب گذاری و منهدم شده اند. گروه خبری شبکه العالم از خیابان ها و کوچه های بخش آزاد شده موصل تصاویری تهیه و حجم گسترده ویرانی ها در این شهر را به تصویر کشیده است.
یک جوان از اهالی موصل به خبرنگار العالم گفت: ما همه مردم عراق با اتحادمان، ویرانی های ناشی از جرایم داعش را با دستان خودمان پاکسازی خواهیم کرد و تأکید می کنیم که میان شیعه و سنی هیچ تفرقه ای وجود ندارد. زیرا همه ما با یکدیگر متحد هستیم.
مردم موصل بعد از رهایی از سلطه گروه تروریستی داعش به مدت دو سال و نیم بر این شهر، عملیات پاکسازی آثار جنایات و شعارها و دیوارنوشته های فرقه گرایانه تروریست ها را که با هدف تفرقه افکنی، تنفر، دشمن تراشی و تنش آفرینی در میان گروهها و بخش های مختلف ملت عراق نوشته شده اند آغاز کرده اند.
یک جوان موصلی در این باره به خبرنگار العالم گفت: ما خدا را شکر می کنیم. زیرا وضعیت مثل قبل از دوره حمله داعش و حتی بهتر از آن شده است. آثار دوره سلطه داعش به طور کامل از بین رفته است و ما در حال حاضر، راحت و راضی هستیم.
یک جوان دیگر به خبرنگار العالم گفت: در ورای کلیه اقدامات داعش، اهدافی پنهانی وجود داشت. ما این حقایق برایم روشن است و هیچ گونه دیدگاه فرقه گرایانه ای نداریم.
مالکان فروشگاههای موصل نیز با پاکسازی آثار دوره اشغال این شهر توسط داعش خود را برای پاکسازی آنها پس از ثبات کامل وضعیت امنیتی آماده می کنند.
یکی از اهالی منطقه در این باره به خبرنگار العالم گفت: ما محله هایمان را نظافت می کنیم تا وضعیت به حالت گذشته بازگردد. هر شخصی که به مغازه اش بازمی گردد بی درنگ آن را نظافت می کند تا آن را به وضعیت سابقش بازگرداند.

216-9

پربیننده ترین خبرها